10 C
Warszawa
niedziela, 25 września 2022

Polacy nie ufają influencerom przez ich nachalne promowanie produktów [SONDAŻ]. Tylko 16 proc. badanych uznaje ten zawód

Koniecznie przeczytaj

Influencer należy do profesji darzonych najmniejszym zaufaniem w polskim społeczeństwie. Z badania LB Relations i SW Research wynika, że przyczyną jest przesadna lub nachalna promocja produktów na danym kanale.

Badanie SW Research pokazuje, że jedynie 16 proc. badanych darzy ten zawód szacunkiem, co stawia go na ostatniej pozycji w rankingu. Wpływowi twórcy internetowi “wyprzedzają” działaczy partii politycznej (17 proc.), youtuberów (18 proc.) oraz posłów (19 proc.).

Analizując wyniki badań, zauważyć można poziom zaufania zwiększający się analogicznie do wzrostu wieku odbiorcy treści do twórców internetowych: do 24 lat – 16 proc., 25-34 lata – 24 proc., 35-49 lat – 27 proc.; powyżej 50 lat – 33 proc.

Zuzanna Bieńko, head of brand & influencer marketing w LoveBrands Group komentuje, że zastanawiającą zmianą w ujęciu rok do roku (2022 vs. 2021) jest spadek zaufania do influencerów w grupie osób w wieku 25-34 o 4 punkty procentowe.

Wśród przyczyn najczęściej wymienianych przez respondentów badania znalazły się: przesadna lub nachalna prezentacja produktu (41 proc.), kontrowersyjny i wulgarny materiał (35 proc.), a także zbyt długa i rozwlekła treść posta (33 proc.). Mocno wybrzmiała również nadmierna częstotliwość sponsorowanych treści (27 proc.) oraz ich nieprofesjonalna estetyka (19 proc.).

Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-4.05.22 techniką CAWI na reprezentatywnej próbie n=1026 dorosłych Polaków.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze