27.6 C
Warszawa
poniedziałek, 4 lipca 2022

Kantar Public: 82 proc. Polaków wymienia telefon komórkowy co dwa lata lub rzadziej

Koniecznie przeczytaj

Z badań Kantar Public wynika, że 82 procent Polaków wymienia telefon komórkowy co dwa lata lub rzadziej, a 40 procent badanych chciałoby go wymieniać co 1,5 roku lub częściej.

Badanie dla Digital Care dotyczące użytkowania smartfonów w Polsce przeprowadziła w kwietniu agencja badawcza Kantar Public. 72 proc. respondentów na co dzień korzysta na co dzień z jednego telefonu, pozostałe 28 proc. posługuje się “większą liczbą urządzeń”. Według szacunków Kantar Public “ponad 56 proc. badanych ma w swoim domu co najmniej dwa kolejne nieużywane telefony”.

Aż 86 proc. posiadaczy urządzeń elektronicznych posiłkuje się systemem Android. Z komunikatu ośrodka wynika, że “najczęściej używanym urządzeniem zintegrowanym ze smartfonem są słuchawki bezprzewodowe (58 proc.), w dalszej kolejności głośniki bezprzewodowe (40 proc.) i smartwatch (38 proc.)”.

W analizie zaznaczono, że około 60 proc. badanych używa telefonów mających mniej niż 1,5 roku. Obecnie 82 proc. badanych wymienia telefon komórkowy co dwa lata lub jeszcze rzadziej. 18 proc. pozostałych użytkowników – wymienia telefon co półtora roku lub częściej. Jednocześnie 40 proc. chciałoby wymieniać smartfon z właśnie taką częstotliwością.

Najczęstszym powodem zakupu nowego telefonu jest awaria (44 proc.), a w dalszej kolejności zniszczenie starego urządzenia (36 proc.) lub otrzymanie nowej, atrakcyjnej oferty (31 proc.). Na pierwszą przyczynę częściej zwracają uwagę badani w wieku 18-29 lat (53 proc.), a rzadziej w wieku 50-60 lat (35 proc.). Podobnie jest w przypadku przyczyny drugiej – porównanie wynosi 47 do 25 proc.

Badanie zostało przeprowadzone metodą wywiadów online na próbie 1000 osób w wieku 18-60 lat.

Źródło: Kantar Public/Wirtualne Media/PAP

Autor

Najnowsze