26.8 C
Warszawa
sobota, 25 czerwca 2022

Zuckerberg odnośnie odejścia dyrektor operacyjnej Facebooka i Instagrama: to koniec ery

Koniecznie przeczytaj

To koniec ery. Po 14 latach moja dobra przyjaciółka i wspólniczka, Sheryl Sandberg, rezygnuje z funkcji dyrektor operacyjnej Mety – skomentował na Facebooku Mark Zuckerberg.

Koncern Meta zarządza Facebookiem, Instagramem, WhatsAppem i Messengerem. Do zespołu Sheryl Sandberg dołączyła w 2008 roku. Wcześniej pełniła rolę wiceprezes ds. operacyjnych i sprzedaży internetowej w Google. Za kadencji Billa Clintona pracowała jako dyrektor personalna w Departamencie Skarbu USA.

We wpisie na swoim profilu facebookowym Sheryl Sandberg poinformowała, że ostatecznie pożegna się z firmą jesienią. Szef Mety nie szczędził jej pochwał: “To koniec ery. Przez 14 lat pracowaliśmy razem, przygotowałaś strukturę naszego biznesu reklamowego, zatrudniłaś wspaniałych ludzi, wprowadziłaś naszą kulturę zarządzania i nauczyłaś mnie, jak prowadzić firmę.”

W najbliższych miesiącach wspólnie z Markiem Zuckerbergiem będą pracować nad przekazaniem jej obowiązków Javierowi Olivanowi, obecnemu dyrektorowi ds. wzrostu. Twórca Facebooka zaznaczył jednak, że następca Sheryl będzie bardziej tradycyjnym COO, skupionym na sprawach wewnętrznych i operacyjnych.

Na środowej sesji giełdowej, podczas której podano informację o odejściu Sheryl Sandberg, kurs Mety zmalał o 2,58 proc., przy spadku indeksu Nasdaq 100 o 0,74 proc.

Pod koniec maja br. z rady dyrektorów koncernu Meta, zgodnie ze swoją zapowiedzią sprzed kilku miesięcy, odszedł miliarder Peter Thiel, jeden z pierwszych inwestorów na początku działalności Facebooka.

Z polskim biurem Mety po prawie czterech latach pracy pożegnała się szefowa Agnieszka Kosik. Jej stanowisko przejęła Agnieszka Prawdzik, wcześniej związana m.in. z eBayem, Audioteką, kaspi bankiem i Eurocashem.

W pierwszym kwartale br. koncern przy wzroście przychodów o 6,6 proc. do 27,91 mld dolarów zanotował spadek zysku netto z 9,5 do 7,46 mld dolarów, spowodowany przez niższą rentowność biznesu reklamowego i straty segmentu VR i AR.

Facebook na koniec marca miał 2,94 mld użytkowników w ujęciu miesięcznym, a wszystkie platformy koncernu – 3,64 mld.

Źródło: Wirtualne Media/Facebook

Autor

Najnowsze