20 C
Warszawa
niedziela, 3 lipca 2022

Aplikacja mobilna Netflix traci zasięgi. Niemal 200 tys. mniej subskrybentów w porównaniu z poprzednim rokiem

Koniecznie przeczytaj

Z badania agencji Spicy Mobile wynika, że spada średni dzienny czas użytkowania aplikacji mobilnej Netflix w Polsce. Po YouTube to Netflix pozostaje najpopularniejszą aplikacją mobilną w kraju. Ale na jak długo?

Po pierwszym kwartale tego roku Netflix miał o niemal 200 tys. mniej subskrybentów w porównaniu z końcem 2021 roku. Informacji o kondycji aplikacji mobilnej Netflix w Polsce dostarczyła agencja Spicy Mobile z pasywnego pomiaru aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych z systemem Android. Pod uwagę wzięto zasięg oraz średni dzienny czas na użytkownika w okresie od stycznia 2021 roku do kwietnia 2022 roku.

Według danych Spicy Mobile aplikacja Netflix z zasięgiem 24,93 proc. jest obecnie drugą po serwisie YouTube najpopularniejszą aplikacją streamingową w Polsce i zdecydowanym liderem wśród platform VOD. Jej pozycji wśród posiadaczy smartfonów nie zagraża aktualnie żaden z lokalnych graczy i międzynarodowych konkurentów.

W rankingu aplikacji platform VOD według zasięgu daleko za Netflixem są m.in. Player (6,98 proc.), HBO Max (5,54 proc.), Polsat Box Go (4,28 proc.) oraz Canal+ (3,11 proc.). Zasięg aplikacji mobilnej Amazon Prime nieznacznie przekracza 2 proc. Jeszcze mniejszy udział w rynku na urządzeniach mobilnych odnotowuje obecna od zeszłego roku skandynawska platforma Viaplay – wynosi 0,73 proc.

Choć wpływ aplikacji Netflix rośnie – dla porównania w styczniu 2021 r. wynosił 15,55 proc. – bardziej dokładne analizy pokazują spadek zainteresowania treściami opublikowanymi na platformie. Od stycznia 2021 roku do kwietnia 2022 średni dzienny czas na użytkownika w aplikacji mobilnej Netflix zmalał z 1 godziny i 16 minut o 51 proc. i wynosi obecnie 37 minut.

Analizy Spicy Mobile pokazują, że wśród użytkowników aplikacji mobilnej Netflix największą popularnością cieszą się aplikacje Player oraz HBO Max. O ile pozycja tej pierwszej jest dość stabilna, tak druga, po dużym spadku w IV kwartale 2021, dynamicznie buduje zasięg wśród widowni Netflix.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze