20 C
Warszawa
niedziela, 3 lipca 2022

Netflix z wynikiem 13,44 mln polskich użytkowników w maju br. HBO Max o 1,26 mln internautów mniej niż w kwietniu

Koniecznie przeczytaj

Według badania Mediapanel przeprowadzonego w maju br. Netflix niezmiennie pozostał wiodącą platformą streamingową, z wynikiem 13,44 mln polskich użytkowników. HBO Max stracił 1,26 mln internautów w porównaniu z wcześniejszym miesiącem. Liczba użytkowników Polsat Go spadła o ponad 1 mln.

W maju br. Netflixa odwiedziło 44,94 proc. wszystkich internautów w Polsce (13,44 mln użytkowników). Czas spędzony na platformie przez jedną osobę wynosił średnio 5 godzin, 14 minut i 39 sekund. Serwis zanotował prawie trzykrotnie więcej użytkowników niż HBO Max (4,69 mln) i ponad trzy razy więcej niż Player (4.02 mln).

CDA Premium na koniec marca br. sięgnął liczby 467 tys. subskrybentów, o 20 tys. więcej niż kwartał wcześniej. W pierwszym kwartale br. firma zarejestrowała wzrost przychodów 0,5 proc. do 17,49 mln zł (w tym 17 mln zł ze sprzedaży subskrypcji) i spadek zysku netto z 4,74 do 5,01 mln zł. W maju platformę odwiedziło 2,84 mln internautów (co dało 9,5 proc. zasięgu), spędzając średnio po 40 minut i 3 sekundy.

Na HBO Max każdy z 4,69 mln polskich internautów spędził przeciętnie godzinę, 36 minut i 29 sekund, a na Playerze średni czas korzystania wyniósł 2 godziny, 52 minuty i 3 sekundy. Z kolei Player osiągnął dużo wyższy zasięg niż platformy pozostałych głównych nadawców telewizyjnych.

Platformy TVP z kategorii VoD i OTT zanotowały 2,65 mln użytkowników, 8,86 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 20 minut i 28 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę. Polsat Box Go miał 2,66 mln odwiedzających, 8,9 proc. zasięgu oraz godzinę, 8 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania. Polsat Go zyskał 1,38 mln użytkowników, 4,62 proc. zasięgu oraz 55 minut i 42 sekundy średniego czasu korzystania.

Canal+ online odwiedziło 3,18 mln internautów (10,63 proc. zasięgu), z których każdy spędził średnio godzinę, 39 minut i 11 sekund. WP Pilot zanotował 2,09 mln użytkowników, 6,99 proc. zasięgu oraz 46 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Prime Video – 1,8 mln internautów, 6,01 proc. zasięgu oraz godzinę, 3 minuty i 40 sekundy średniego czasu korzystania.

W porównaniu z kwietniem na Netfliksie ubyło 373,6 tys. internautów (2,7 proc. w dół), a średni czas korzystania zmalał o 8 minut i 23 sekundy (2,6 proc.). HBO Max ubyło 1,26 mln odwiedzających (21,1 proc.), przy czym przeciętny czas spędzany przez internautę wydłużył się o 2 minuty i 50 sekund (3 proc.). Polsat Go stracił 1,02 mln użytkowników (42,5 proc.) oraz godzinę, 17 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania (58,3 proc.).

Na Polsat Box Go liczba użytkowników zmalała o 79,1 tys. (2,9 proc.), a przeciętny czas korzystania o 20 minut i 39 sekund (23,1 proc.), a na platformach TVP ubyło 100,1 tys. internautów (3,6 proc.) oraz 4minuty i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,1 proc.). Canal+ online zyskał 5,3 tys. odwiedzających (0,2 proc.) oraz 11 minut i 46 sekund spędzonych średnio przez internautę (13,5 proc.).

Player zanotował wzrost liczby użytkowników o 4,9 proc. (0,1 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu korzystania o 6 minut i 37 sekund (3,7 proc.), a CDA Premium – spadek liczby internautów o 264,4 tys. (8,5 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 35 sekund (1,5 proc.). Na WP Pilot liczba użytkowników zmalała o 101,7 tys. (4,6 proc.), a na Prime Video o 170,1 tys. (8,6 proc.). Na obu platformach średni czas spędzony przez internautę wydłużył się kolejno o minutę i 45 sekund (3,9 proc.) oraz o 20 minut i 26 sekund (47,3 proc.).

Źródło: Wirtualne Media
 
 

Autor

Najnowsze