29.2 C
Warszawa
sobota, 25 czerwca 2022

Rewolucja technologiczna na rynku spożywczym. Robot przygotowujący hot dogi w sklepach Żabki Nano

Koniecznie przeczytaj

Dyrektor ds. rozwiązań bezosobowych w Żabka Polska Paweł Grabowski ogłosił, że we współpracy z zespołem VeloxAlpha S.A. stworzyli robota Robbie, który w sposób zautomatyzowany i w pełni higieniczny przygotowuje dla klientów samoobsługowej Żabki Nano hot dogi. Jest to pierwsze tego typu urządzenie na rynku.

W warszawskiej Żabce Nano przy ul. Dobrej 54 pojawił się robot Robbie, który sam przygotowuje hot dogi dla klientów. Pionierskie na polskim rynku urządzenie powstało przy współpracy Żabki i firmy VeloxAlph. Nad stworzeniem robota Robbie pracowało koncepcyjnie 12 osób z firmy VeloxAlpha – sześć nad konstrukcją i sześć nad oprogramowaniem.

Zdaniem Łukasza Drewnowskiego, CEO & coFoundera w VeloxAlpha, głównym bodźcem do stworzenia produktu był czas. Jak dodał, ich produkty powinny ułatwiać życie, być przyjazne w obsłudze i dostępne 24/7 dla każdego. Technologia gra kluczową rolę, ponieważ gwarantuje jakość, zwiększa bezpieczeństwo przygotowania żywności i zapewnia stałą dostępność.

Aby zamówić hot doga w sklepie Żabka Nano, trzeba najpierw wejść do sklepu, korzystając z aplikacji Żappka, smartwatcha, karty bankowej czy aplikacji Apple Pay lub Google Pay. Potem należy podejść do ekranu przy maszynie i złożyć zamówienie – wybierając rozmiar hot-doga, rodzaj parówki i sosu.

Status swojego zamówienia można śledzić na ekranie w górnej części robota. Gotowy hot dog dostępny jest do odbioru przez 40 sekund. Klient informowany jest o tym fakcie za pomocą komunikatu na poziomym ekranie u góry robota oraz za pomocą komunikatu głosowego. Sztuczna inteligencja umożliwia dodanie produktów z „hotdogomatu” do rachunku klienta.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze