12 C
Warszawa
wtorek, 27 września 2022

Właściciel platformy Spotify kupił firmę Sonantic. Planuje wykorzystać sztuczną inteligencję do przekształcania tekstu w mowę

Koniecznie przeczytaj

Największy na świecie serwis muzycznego streamingu poinformował, że zamierza nabyć posługującą się sztuczną inteligencją platformę głosową Sonantic. Jak przekazał, “zidentyfikował kilka potencjalnych możliwości wykorzystania funkcji zamiany tekstu na mowę”.

Brytyjska firma Sonantic stworzyła program wykorzystujący sztuczną inteligencję do generowania mowy. Technologia sprawdziła się w produkcji “Top Gun: Maverick”. Chorujący na raka krtani aktor Val Kilmer powrócił na duży ekran w roli Toma “Icemana” Kazansky’ego, rywala głównego bohatera granego przez Toma Cruise’a. Sonantic zebrała wcześniejsze nagrania z jego głosem, dzięki czemu można go w filmie usłyszeć.

Właściciel specjalizującego się w streamingu audio serwisu Spotify kupił Sonantic. Na razie nie ujawniono żadnych szczegółów dotyczących transakcji. Spotify potwierdziło jedynie zakup brytyjskiej firmy, dodając, że “zidentyfikowała kilka potencjalnych możliwości wykorzystania funkcji zamiany tekstu na mowę” na swojej platformie.

Spotify wyjaśniło, że jako lider w dziedzinie audio zawsze poszukuje nowych sposobów na tworzenie wyjątkowych doświadczeń, które pokochają użytkownicy. Dlatego firma cieszy się, że może podzielić się zamiarem nabycia Sonantic, dynamicznej platformy głosowej AI, która tworzy z tekstu przekonujące, zróżnicowane i oszałamiająco realistyczne głosy.

Spotify jest obecnie największym i najbardziej popularnym na świecie serwisem muzycznego streamingu. Na koniec 2021 r. platforma miała globalnie 180 mln płacących subskrybentów. Całkowita liczba użytkowników osiągnęła poziom 406 mln. Najnowsze dane pokazują, że ze Spotify korzysta obecnie 422 mln internautów na świecie. Firma ujawniła, że w 2030 r. planuje dotrzeć do miliarda użytkowników.

Wzrost liczby subskrybentów Spotify Premium przełożył się na przychody z tego tytułu w wysokości 2,29 mld euro w czwartym kwartale 2021 r., co oznacza wzrost o 5 proc. w ujęciu kwartalnym i wzrost o 22 proc. rok do roku. Oprócz muzyki, podcastów i audiobooków Spotify planuje w ciągu najbliższych 10 lat wprowadzić nowe rodzaje treści, które zwiększą średni przychód na użytkownika.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze