22.2 C
Warszawa
niedziela, 3 lipca 2022

Apple na szczycie rankingu najcenniejszych marek świata

Koniecznie przeczytaj

Jak wynika z opracowanego przez firmę Kantar rankingu BrandZ, wartość Apple wynosi obecnie 947,1 mld dolarów. Firma uplasowała się w 2022 r. na samym szczycie listy najcenniejszych marek świata.

W opublikowanej w środę informacji prasowej podano, że “Apple znajduje się na samym szczycie opracowywanego przez firmę Kantar rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ za rok 2022 i jest na najlepszej drodze, żeby stać się pierwszą marką, która osiągnie próg biliona dolarów”.

Wartość marki została oszacowana przez Kantar na 947,1 mld dolarów; od ubiegłego roku wzrosła ona o 55 proc. Zaraz za Apple znalazła się marka Google, osiągając wartość 819,6 mld dolarów z wpływem zwiększonym o 79 proc. w ujęciu rocznym. Kolejne miejsca w rankingu zajmują Amazon (blisko 705,7 mld dol., wzrost o 3 proc.) i Microsoft (611,5 mld dol., wzrost o 49 proc.). Grupa Kantar wskazała, że w ubiegłym roku łączna wartość stu najcenniejszych marek świata wzrosła o 23 proc., osiągając poziom 8,7 bln dolarów.

Jak przekazano w informacji prasowej, “w roku 2022 swój ranking poprawiło 37 marek, a ponad trzy czwarte wartości całego rankingu wygenerowały firmy amerykańskie (…). Od poprzedniej edycji najszybciej rosły marki technologiczne i luksusowe – wzrost odpowiednio o 46 proc. i 45 proc. Marki z sektora bankowości i motoryzacji również osiągnęły imponujące wyniki – wzrost o 34 proc. dla motoryzacji, a o 30 proc. w przypadku bankowości. Sektory te wyprzedziły branżę odzieżową (do góry o 20 proc.) i kosmetyczną (17 proc.). Jedyną nową marką na miejscu pierwszym na poziomie kategorii była Wells Fargo, przesuwając się z drugiego miejsca w bankowości na sam szczyt i zastępując ICBC z Chin”.

Źródło: PAP

Autor

Najnowsze