9.6 C
Warszawa
poniedziałek, 3 października 2022

Firma Omdia: Rynek telewizorów w 2022 roku zmniejszył się. Samsung dominuje 16 lat z rzędu

Koniecznie przeczytaj

Według danych firmy Omdia globalny rynek telewizorów w I kwartale 2022 r. zmniejszył się o 6,3 proc. do 25,675 mld dol. pod względem wartości, i o 4,3 proc. do 49,07 mln sztuk pod względem wielkości. Udział firmy Samsung Electronics wyniósł 32,9 proc. pod względem wartości i 22,5 proc. pod względem wielkości.

Firma Omdia, zajmująca się badaniem i analizą rynku elektroniki, przedstawiła dane dotyczące globalnego rynku telewizorów w I kwartale 2022 r. Według szacunków rynek odbiorników w pierwszych trzech miesiącach 2022 r. zmniejszył się o 6,3 proc. do 25,675 mld dol. pod względem wartości. Pod względem wielkości spadł o 4,3 proc. do 49,07 mln sztuk. Udział firmy Samsung Electronics wyniósł 32,9 proc. pod względem wartości i 22,5 proc. pod względem wielkości.

W pierwszym kwartale wielkość sprzedaży telewizorów QLED wyniosła 3,3 mln sztuk. Oznacza to wzrost o 23 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Udział Samsung Electronics wyniósł 76 proc. Wśród urządzeń o co najmniej 75 calach Samsung miał 40,7 proc. udziału w sprzedaży. W przypadku telewizorów o przekątnej 80 cali lub większej, oraz telewizorów w cenie 2,5 tys. dol. lub wyższej, udział firmy w rynku wynosił odpowiednio 48,1 i 49,3 proc.

Firma LG Electronics w segmencie OLED w I kwartale dostarczyła 924,6 tys. sztuk telewizorów, co oznacza wzrost o 17 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Łączna sprzedaż telewizorów OLED i LCD w pierwszym kwartale wyniosła ponad 6,19 mln sztuk. Pod względem sprzedaży dział LG Electronics w I kwartale osiągnął 17,7 proc. Suma sprzedanych telewizorów OLED wzrosła o 24,7 proc. rok do roku do 1, 48 mln urządzeń, a łączna liczba sprzedanych telewizorów LCD spadła o 5 proc. Pod względem liczby dostaw udział LG w globalnym rynku telewizorów OLED wyniósł w pierwszym kwartale 62,2 proc.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze