25.2 C
Warszawa
środa, 17 sierpnia 2022

Ekspert o influencerach: Kupowane jest wszystko, nie tylko followersi, ale i lajki czy komentarze

Koniecznie przeczytaj

Wojtek Kardyś, ekspert od komunikacji internetowej, poinformował na Twitterze: “Testuję nowe narzędzie do sprawdzania influencerów (będzie głośniej o nim next week) i to jak napompowane są konta pewnych dużych instagramerów – to aż nie mogę uwierzyć. Kupowane jest wszystko, nie tylko followersi, ale i lajki czy komentarze (bo w statach wygląda legitnie)”.

Kardyś w rozmowie z Wirtualnemedia.pl stwierdził, że firmy przestały sprawdzać wiarygodność influencerów. Jest wielu takich, zwłaszcza na Instagramie, którzy wykorzystują te niewiedzę w korporacjach czy markach i reklamują ich usługi. Kardyś dodaje, że influencerzy mogą na współpracy z markami zarabiać krocie, zaś kupowanie followersów nie jest wielkim wydatkiem.

Kardyś zauważa, że kupowanie followersów może być groźne również dla zwykłych użytkowników Instagrama, ponieważ buduje to fałszywe przeświadczenie, że każdy jest sławny. Młodzi mogą uznać, że im nie idzie, a ktoś inny radzi sobie lepiej. I albo porzucą swoje zajęcie, albo też zaczną kupować fanów.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Karina Hertel, partner zarządzający BrandLiftTwórcy ocenia, że zjawisko kupowania na Instagramie followersów było i będzie obecne. Początkujący twórcy w ten sposób chcą zdobyć fikcyjną publikę i szybko rozpocząć pracę z markami. Firmy przeznaczają coraz więcej środków finansowych na influencer marketing, nawet kosztem reklam w telewizji czy prasie. Oznacza to, że twórcy będą jeszcze lepiej weryfikowani przez marki.

Hertel dodaje, że odpowiednie narzędzia są w stanie zweryfikować jakość followersów na każdym z kont. BrandLiftTwórcy posiadają autorską platformę technologiczną zapewniającą m.in. nadzór nad realizacją kampanii w czasie rzeczywistym oraz wykorzystującą światowej klasy narzędzia do weryfikacji influencerów pod kątem jakości i optymalizacji zasięgów.

Agencja zbudowała autorską platformę do jak najbardziej efektywnego i skutecznego prowadzenia kampanii i automatyzacji całego procesu na linii influencer-agencja-klient. Profile influencerów są szczegółowo analizowane pod kątem ich wiarygodności i deklarowanych parametrów kont, jak również dopasowywane do wymaganych do osiągnięcia wskaźników kampanii.

Instagram w maju zanotował w Polsce 15,28 mln użytkowników, 50,82 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 23 minuty i 49 sekund czasu korzystania (badanie Mediapanel).

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze