27.6 C
Warszawa
piątek, 19 sierpnia 2022

TikTok traci polskich użytkowników. Rosną wpływy Facebooka i Twittera

Koniecznie przeczytaj

Wyniki badań Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju br. pokazują, że internauci przeciętnie korzystają z Facebooka i TikToka o ponad godzinę dłużej. Drastycznie spadła natomiast liczba użytkowników TikToka.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju br. Facebooka, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 26,49 mln polskich użytkowników. Każdy spędził na platformie średnio 16 godzin, 13 minut i 55 sekund. Facebook przyciągnął 88,55 proc. wszystkich polskich internautów. Instagram w maju przyciągnął 15,43 mln internautów, co dało 51,58 proc. zasięgu. Przeciętnie korzystali oni z medium po 4 godziny, 11 minut i 50 sekund. TikTok zanotował 13 mln odwiedzających, 43,47 proc. zasięgu oraz 17 godzin, 12 minut i sekundę średniego czasu użytkowania. Na Twitterze 11,13 mln użytkowników spędziło przeciętnie po 56 minut i 4 sekundy. Jego zasięg wyniósł 37,22 proc.

Pinterest zanotował prawie 8 mln użytkowników, 26,74 proc. zasięgu oraz 36 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Snapchat – 7,83 mln odwiedzających, 26,18 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 2 minuty i 16 sekundy średniego czasu spędzonego na platformie przez internautów. Na LinkedIn zajrzało 6,22 mln użytkowników (20,81 proc. zasięgu), każdy spędził tam przeciętnie 9 minut i 14 sekund. Domena Blogspot zanotowała 5,77 mln internautów, którzy spędzili na niej średnio 3 minuty i 9 sekund. Wykop odwiedziło 3,74 mln internautów (12,5 proc. zasięgu), spędzając tam średnio po 22 minuty i 22 sekundy. Reddit zanotował 2,93 mln polskich użytkowników, 9,81 proc. zasięgu oraz 21 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania.

W porównaniu do kwietnia Facebook przy spadku liczby użytkowników o 98 tys. (0,4 proc.) zyskał godzinę, 7 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania (7,4 proc.). Instagram zanotował wzrost liczby odwiedzających o 146,4 tys. (1 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 11 minut i 59 sekund (4,5 proc.). TikTok stracił 1,11 mln użytkowników (7,9 proc.), przy czym przeciętny czas spędzony przez każdego w serwisie wydłużył się o godzinę, 23 minuty i 58 sekund (8,9 proc.).

Pinterest zanotował spadek o 311 tys. użytkowników (3,7 proc.) oraz wzrost średniego czasu korzystania o 43 sekundy (2 proc.). Na Snapchacie ubyło 551,6 tys. internautów (6,6 proc.) i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania (0,1 proc.), na blogach w domenie Blogspot – 899,4 tys. użytkowników (13,5 proc.) i 25 sekund średniego czasu korzystania (11,7 proc.), a na Wykopie – 182,4 tys. internautów (4,6 proc.) i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,5 proc.). Twitter osiągnął wzrost liczby użytkowników o 173 tys. (1,6 proc.) oraz 3 minuty i 24 sekundy spędzonego średnio przez odwiedzającego (6,5 proc.).

Na LinkedIn przy wzroście liczby internautów o 388 tys. (6,6 proc.) przeciętny czas korzystania zmalał o minutę i 30 sekund (14 proc.). Natomiast Reddit zanotował spadek liczby użytkowników o 415,7 tys. (12,4 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 2 minuty i 17 sekund (12 proc.).

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze