25.2 C
Warszawa
środa, 17 sierpnia 2022

TikTok usuwa szkodliwe treści. Ponad 102,3 mln filmów niezgodnych z zasadami

Koniecznie przeczytaj

TikTok usunął w pierwszym kwartale 2022 r. ponad 102,3 mln filmów naruszających przestrzegane przez niego Zasady Społeczności oraz Warunki Świadczenia Usług.

Najnowszy Raport Egzekwowania Zasad Społeczności przedstawia działania podjęte w pierwszym kwartale 2022 r. Według danych ponad 102,3 mln filmów zostało usuniętych globalnie za naruszenie Zasad Społeczności lub Warunków świadczenia usług. Powyższe kryterium stanowiło około 1 proc. wszystkich przesłanych materiałów wideo (w poprzednim kwartale usunięto ponad 85,8 mln filmów).

TikTok usunął 95,1 proc. niezgłoszonych jeszcze treści. 93,7 proc. filmików zniknęło w ciągu 24 godzin od ich opublikowania. Wskutek usunięcia 90 proc. treści nikt nie zdążył wyświetlić. Ponadto platforma odrzuciła ponad 5,4 mln reklam naruszających zasady. Ponad 41 tys. filmów skasował zespół ds. bezpieczeństwa zajmujący się wojną w Ukrainie.

Zespół ds. bezpieczeństwa zajmujący się wojną w Ukrainie usunął 41 191 filmów. 87 proc. z nich naruszało zasady TikToka dotyczące szkodliwych dezinformacji. Zdecydowana większość (78 proc.) została zidentyfikowana proaktywnie, przez zespół ds. bezpieczeństwa TikToka.

Partnerzy weryfikujący fakty pomogli w ocenie 13 738 filmów na całym świecie. Przy 5600 filmach dodano informacje, że treści nie można było sprawdzić. Platforma oznaczyła treści z 49 kont kontrolowanych przez rosyjskie państwo. Globalnie usunięto 6 sieci kont i 204 profile stworzone w celu wpływania na opinię publiczną.

W pierwszym kwartale 2022 r. TikTok zapowiedział dwie nowe funkcje. Są to: panel czasu ekranowego oraz alerty o czasie spędzonym przed ekranem. Obie funkcje mają pomóc w kontrolowaniu korzystania z aplikacji i zachęcać użytkowników do różnorodnej rozrywki.

Platforma wprowadziła funkcję „Informacje o tej reklamie”. Ma to być kolejny krok w stronę zwiększania przejrzystości jej praktyk reklamowych. Dzięki funkcji każdy członek może kliknąć w dowolną reklamę, która pojawi się w jego kanale i dowiedzieć się, dlaczego to właśnie on jest jej odbiorcą.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze