25.2 C
Warszawa
środa, 17 sierpnia 2022

Internet i aplikacje coraz częstszymi pośrednikami w transakcjach biletowych

Koniecznie przeczytaj

Według ostatniego raportu Urzędu Transportu Kolejowego, w 2021 r. internet i aplikacje mobilne pośredniczyły w ponad 25 proc. zakupów biletu na pociąg.

Urząd Transportu Kolejowego opublikował dane statystyczne dotyczące sprzedaży biletów kolejowych w Polsce w ubiegłym roku. Wynika z nich, że w 2021 r. więcej niż co czwarty bilet na pociąg został kupiony przez internet lub aplikacje mobilne. Ich wkład w całość sprzedaży biletów wyniósł 27,9 proc. i wzrósł z 18,2 proc. w roku 2020. Dla porównania w 2017 r. wynosił jedynie 7,7 proc.

Sprzedaż online to drugi najpopularniejszy sposób opłacania przejazdów pociągami. Przegrywa jedynie z tradycyjnymi kasami na dworcach kolejowych, odpowiadającymi za 35,1 proc. sprzedaży biletów. W roku 2020 ich udział wynosił 39,3 proc., w 2019 r. – 46,5 proc., w 2018 r. – 51,2 proc. Natomiast w roku 2017 przyczyniły się aż do 54,2 proc. sprzedaży.

Można się zatem spodziewać, że w roku 2022 najpopularniejszym sposobem zakupu biletów kolejowych są już aplikacje mobilne i serwisy internetowe. UTK dodaje, że w ubiegłym roku zwiększyła się również sprzedaż bezpośrednio w pociągach. Bilety kupione u konduktora stanowiły 21,5 proc. wszystkich sprzedanych biletów (17,6 proc. w 2020 r.).

Zdaniem UTK rosnąca popularność elektronicznych kanałów sprzedaży biletów wynika nie tylko ze zmiany przyzwyczajeń pasażerów w obliczu pandemii. Wpływ na to mają także zmiany społeczne i chęć wygodnego zakupu biletu w dowolnym miejscu oraz czasie. Zwiększony poziom sprzedaży widać również w automatach biletowych na stacjach i w samych pociągach.

Źródło: Cashless.pl

Autor

Najnowsze