25.2 C
Warszawa
środa, 17 sierpnia 2022

Piwo coraz mniej popularne wśród Polaków. Spadła sprzedaż o 9,9 proc. rok do roku

Koniecznie przeczytaj

Jak wynika z badania M/platform, sprzedaż piwa w Polsce spadła o 9,9 proc. w handlu tradycyjnym. Natomiast według Rzeczpospolitej, sprzedaż piwa jest o 4,2 proc. niższa niż rok temu.

Dostępne dane sugerują, że Polacy kupują mniej piwa niż w zeszłym roku. Opublikowane przez portal Strefa Biznesu wyniki badania M/platform sugerują spadek o nawet 9,9 proc. w ciągu roku. W tym przypadku liczona była objętość sprzedanego trunku. Rok 2021 okazał się trzecim z rzędu rokiem, w którym branża piwowarska odnotowała spadki sprzedaży. Rynek piwa skurczył się o około 4 proc. w ujęciu wolumenowym.

Do podobnych wniosków dotarła Rzeczpospolita. Z uwzględnieniem okresu do końca kwietnia sprzedaż piwa jest o 4,2 proc. niższa niż przed rokiem. Rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej wymuszają podnoszenie cen.

W kategorii obiektów o powierzchni do 300 mkw. piwo stanowi 12 proc. obrotów pod względem wartości i 24 proc. liczby transakcji. W przypadku supermarketów jest to 3,5 proc. udziału piwa w sprzedaży i ok. 12 proc. w liczbie transakcji. Używki stanowią kluczowy element asortymentu najmniejszych sklepów. Pod względem wartości od piwa ważniejsze są papierosy.

Aby zapobiec spadkowi obrotów, sklepy wprowadzają nowe rodzaje tego trunku. Normą jest posiadanie w sprzedaży około 20 rodzajów piw smakowych. Coraz ważniejszym elementem asortymentu jest piwo bezalkoholowe. Jego udział w rynku systematycznie rośnie. Eksperci szacują, że w nadchodzących latach może stanowić aż 10 proc. całości.

Źródło: Bezprawnik

Autor

Najnowsze