25.2 C
Warszawa
środa, 17 sierpnia 2022

Niemal wszystkie dzieci w wieku 10-15 lat korzystają z Internetu. Niewiele mniej ogląda tradycyjną telewizję

Koniecznie przeczytaj

Z Badania Założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów wynika, że 98,7 proc. osób w wieku 10-15 lat używa Internetu. 91,5 proc. dzieci należących do tej grupy wiekowej korzysta również z telewizora.

Wyniki Badania Założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów pokazują, że ponad 94 proc. dzieci w wieku 10-15 lat korzysta z telewizora. 91,5 proc. osób z tej grupy wiekowej to również użytkownicy smartfona. Laptopem albo notebookiem posługuje się 74,7 proc. badanych w tej grupie wiekowej, a tabletem – 27,8 proc.

Spośród nastolatków w wieku 10-15 lat, 58,6 proc. używa smart tv. Z konsoli do gier korzysta 25,8 proc. dzieci w tym wieku. Z kolei 6,8 proc. deklaruje posiadanie smartbandu – opaski FIT, mierzącej aktywność fizyczną.

Korzystanie z Internetu deklaruje 98,7 proc. osób w grupie wiekowej 10-15 lat. W ciągu 30 dni poprzedzających badanie z VOD korzystało 42,3 proc. dzieci, z YouTube’a – 76,7 proc., z muzyki ze streamingu – 21,7 proc., a z podcastów – 12,2 proc. dzieci 10-15 lat.

Dyrektor Departamentu Badań i Analiz Maja Kurzelewska komentuje, że według wyników Badania Założycielskiego bardzo niewielki odsetek wśród 10-15 latków nie ma telefonu komórkowego. Większość spośród posiadaczy tych urządzeń korzysta ze smartfonów. To zjawisko dotyczy oczywiście także innych grup wiekowych. Zdaniem ekspertki powszechność korzystania ze smartfona jest znakiem obecnych czasów. Tym samym budzi zainteresowanie badaczy zjawisk społecznych, a w przypadku dzieci – często troskę psychologów i rodziców.

Badanie przeprowadzono w okresie od lipca 2021 do marca 2022. Udział w badaniu dzieci został przeprowadzony zgodnie z wymogami prawa, za zgodą opiekunów prawnych. Wszystkie dane zaprezentowane w materiale dotyczą dzieci z grupy wiekowej 10-15 lat.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze