25.2 C
Warszawa
środa, 17 sierpnia 2022

Hiszpańska sieć odzieżowa wycofuje się z Polski

Koniecznie przeczytaj

Sfera, należąca do właściciela domów towarowych El Corte Ingles, zamknęła wszystkie swoje sklepy w Polsce. Hiszpańska sieć odzieżowa wycofała się z polskich centrów handlowych po czterech i pół roku obecności.

Hiszpańska marka pojawiła się w Polsce jesienią 2017 r., podpisując umowy z firmą URW, będącą właścicielem centrów handlowych w Polsce. Pierwsze dwa sklepy Sfery ruszyły w galerii Wroclavia we Wrocławiu oraz w warszawskiej Galerii Mokotów. Rok później otwarto flagowy salon w warszawskiej Westfield Arkadii. Ten sklep zamknięty został jako pierwszy już wiosną tego roku. Niedawno pozostałe dwa salony Sfery w Polsce też zlikwidowano.

Po otwarciu trzech sklepów sieć nie zdecydowała się na otwieranie salonów w kolejnych miastach. W międzyczasie przyszła pandemia i wynikające z niej lockdowny. Przyczyniły się one do wyjścia niektórych marek z polskich galerii – na taki krok zdecydowały się w 2020 r. francuskie sieci butików z modą dla kobiet Camaieu i Promod. Ostatnie swoje sklepy zamknęła też pochodząca z Francji sieć Orsay.

Sieć Sfera sprzedaje odzież oraz akcesoria dla kobiet i mężczyzn. Oferta Sfery jest podoba do asortymentu także wywodzącej się z Hiszpanii Zary, stąd nazywana bywa „Drugą Zarą”. Sfera powstała jako marka własna słynnej hiszpańskiej sieci domów handlowych El Corte Ingles, których historia sięga 1940 roku. Ekspansja marki rozpoczęła w 2002 roku. Poza Hiszpanią Sfera ma swoje sklepy m.in. w Meksyku, Portugalii czy w Grecji. Na większości rynków rozwijana jest za pośrednictwem franczyzy.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze