25.2 C
Warszawa
środa, 17 sierpnia 2022

Liczba pobrań aplikacji CDA przekroczyła 12 milionów

Koniecznie przeczytaj

W pierwszej połowie lipca br. liczba pobrań aplikacji CDA przekroczyła 12 milionów. W zestawieniu obejmującym wszystkie przyrządy odbierające aplikację, największy udział osiągnęły urządzenia mobilne.

11 lipca br. łączna liczba pobrań aplikacji CDA na wszystkie urządzenia przekroczyła 12 milionów (dokładnie: 12 019 281). Ponad 8,7 mln pobrań osiągnięto w kategorii urządzeń mobilnych, czyli telefonów i tabletów (dokładnie 8 744 488). W kategorii TV (Smart TV/Android TV, konsole i pozostałe telewizory) liczba pobrań przekroczyła 3,2 mln (dokładnie 3 274 793).

Największy udział w łącznej liczbie pobrań stanowi kategoria „urządzenia mobilne”. W grupie tej największą popularnością cieszą się urządzenia z systemem Android Mobile: 8 072 157 pobrań. Następne w kolejce są przyrządy Apple (iOS/ipadOS): 545 219 pobrań, a na końcu Huawei: 127 112 pobrań. W tym zestawieniu wyraźnie widać dominację urządzeń opartych o system Androida.

Z kolei liczba pobrań na telewizory wyniosła 3 274 793. W kategorii nazwanej Smart TV uwzględniono zarówno urządzenia z Android TV, osobne aplikacje przygotowane dla konkretnych producentów TV, przystawki telewizyjne oraz konsole. Najwięcej pobrań zanotowały urządzenia z systemem Android TV. Jednak zdecydowanym liderem wśród producentów telewizorów jest marka LG. Aplikacja CDA na telewizorach LG została pobrana ponad 1 mln razy (dokładnie 1 005 765). Z kolei na telewizorach marki Samsung aplikacja CDA ma 41 446 pobrań.

W przypadku Samsunga istotny jest również fakt, że choć obie firmy nawiązały współpracę na początku tego roku, to pełna certyfikacja i dopuszczenie aplikacji na wielu rocznikach telewizorów tego producenta miało miejsce dopiero kilka tygodni temu. W dużym tempie rośnie także liczba pobrań aplikacji na odtwarzaczach Fire TV firmy Amazon. Łączna liczba pobrań aplikacji na te urządzenia wynosi obecnie 13 944. Stawkę w tej kategorii zamyka Apple TV – 6 210 pobrań.

CDA podkreśla, że jest drugą (po YouTubie) najpopularniejszą stroną wideo w Polsce. Oferuje także usługę płatnego VOD i TV. Liczba aktywnych płatnych subskrypcji na koniec marca tego roku przekroczyła 467 tysięcy.

Jak wynika z badania Mediapanel, w maju br. CDA Premium odwiedziło 2,84 mln internautów (co dało 9,5 proc. zasięgu), spędzając średnio po 40 minut i 3 sekundy.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze