25.2 C
Warszawa
środa, 17 sierpnia 2022

Amazon i fałszywe recenzje. Firma pozywa grupy z Facebooka

Koniecznie przeczytaj

Amazon pozwał do sądu 10 tysięcy grup na Facebooku, które zamieszczały fałszywe recenzje produktów sprzedawanych na Amazonie. Firma zgłaszała ich naruszenia do serwisu od 2020 roku.

Amazon złożył pozew przeciwko administratorom ponad 10 tys. grup działających na Facebooku. Zajmowały się one przygotowywaniem fałszywych recenzji produktów oferowanych na Amazonie. Według pozwu grupy służyły do rekrutowania fałszywych recenzentów i działały na stronach internetowych Amazona w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Japonii i Włoszech.

Wspomniane 10 tys. to suma grup, które Amazon zgłosił do Facebooka od 2020 r. Jedna z nich to „Amazon Product Review”. Liczyła ona ponad 40 tys. członków, dopóki Facebook nie usunął jej wcześniej w 2022 r. Jednak grupa ta długa unikała wykrycia dzięki znanej od dawna, opartej na sztucznej inteligencji strategii. Jej metoda polegała na zamianie kilku liter w wyrażeniach, które mogłyby ją zidentyfikować.

Amazon twierdzi, że udoskonala własne sposoby wykrywania fałszywych recenzji, w które zaangażowana jest technologia. Zapewnia także zespoły ekspertów śledczych i stały monitoring. Firma od lat jest nękana recenzjami, które sztucznie podnoszą oceny produktów na jej platformie. Jak przypomina TechCrunch, dochodzenie „Washington Post” w 2018 r. wykazało, że fałszywe recenzje zdominowały niektóre kategorie produktów. Były to m.in. słuchawki bluetooth i suplementy zdrowotne.

Amazon ujawnił, że zgłosił ponad tysiąc grup sprzedaży recenzji do platform mediów społecznościowych w pierwszym kwartale 2021 r. To trzykrotny wzrost w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. Jak zauważają obserwatorzy rynku, firma chętnie przenosi winę na podmioty z branży mediów społecznościowych oraz ich pobłażliwe egzekwowanie grup, które naruszają zasady platformy.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze