27.5 C
Warszawa
niedziela, 14 sierpnia 2022

Rośnie popularność płatnych subskrypcji

Koniecznie przeczytaj

Coraz więcej firm działających w branży e-commerce stosuje płatną subskrypcję i stałe abonamenty. Rozwiązania te zyskują popularność także w innych sektorach gospodarki.

Sprzedaż w modelu subskrypcyjnym cieszy się coraz większą popularnością, także pośród podmiotów działających w e-commerce. Rynek usług w ostatnich 10 latach znacznie się rozwinął.

Statystyczny Polak w 2022 r. posiada ok. 6 stałych subskrypcji. Kilkanaście platform streamingowych dostarcza filmy i seriale. Inne zapewniają albumy oraz nagrania muzyczne. Także telewizje, które transmitują najważniejsze wydarzenia sportowe są dostępne w modelach subskrypcyjnych (DAZN, NBA Pass). Do aplikacji takich jak Strava wykupuje się także dostęp w modelu abonamentowym.

Sektor e-commerce rozwija się najprężniej. Dla przykładu rok temu wystartowała nowa usługa Glovo, czyli Glovo Prime. To miesięczny abonament, dzięki któremu użytkownicy mogą korzystać z darmowych dostaw oraz ofert restauracji i sklepów współpracujących z marką Glovo.

Modele subskrypcyjne oraz abonamenty od lat cieszą się popularnością w sektorze gamingowym. GAMIVO to polska platforma, za pośrednictwem której gracze z całego świata mogą nabywać kody do gier usługę subskrypcyjną. Już w 2019 r. wprowadziła ona usługę subskrypcyjną GAMIVO SMART. Na subskrypcje zdecydowali się tacy giganci jak Electronic Arts czy Microsoft. Miejsce dla siebie w tym modelu widzi także Amazon, który w ramach Amazon Prime Gaming oferuje darmowe gry.

Źródło: Bezprawnik

Autor

Najnowsze