27.5 C
Warszawa
niedziela, 14 sierpnia 2022

433 mln użytkowników. Spotify bije rekordy

Koniecznie przeczytaj

Platforma streamingowa Spotify zanotowała w drugim kwartale 2022 roku rekordowy wzrost użytkowników. Ich liczba urosła do 433 milionów na całym świecie.

Serwis Spotify przedstawił korzystne wyniki w drugim kwartale 2022 r. Przekroczył oczekiwania dotyczące liczby subskrybentów ogółem, ale też płatnych abonentów Premium. Odnotował także 23-proc. wzrost przychodów.

Zgodnie z raportem liczba użytkowników wersji Premium Spotify wzrosła o 14 proc. do 188 mln. Oznacza to wzrost netto o 6 mln.

Łączna liczba miesięcznych aktywnych użytkowników Spotify wzrosła o 19 proc. do 433 mln. To wzrost netto o 19 mln w drugim kwartale i 5 mln powyżej prognozy przewidzianej przez analityków. To największy w historii Spotify wzrost w raportowanym kwartale.

Łączne przychody Spotify wyniosły 2,86 mld euro, co oznacza wzrost o 23 proc. Platforma odnotowała stratę netto w wysokości 125 mln euro. Natomiast w poprzednim roku jej straty netto wyniosły 20 mln euro.

Zgodnie ze sprawozdaniem, przychody Spotify z reklam wzrosły o 31 proc. do 360 mln euro. Serwis osiągnął w ten sposób najwyższy w historii odsetek całkowitych przychodów na poziomie 13 proc. Przychody z subskrypcji zwiększyły się o 22 proc. do 2,5 mld euro, a średni przychód na abonenta wzrósł o 6 proc. rok do roku do 4,54 euro.

W trzecim kwartale br. Spotify prognozuje, że łączna liczba aktywnych użytkowników wyniesie 450 mln, a liczba abonentów Premium wzrośnie do 194 mln. Serwis zakłada, że przychody w tym okresie wyniosą 3 mld euro przy stracie operacyjnej na poziomie 218 mln euro.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze