25.2 C
Warszawa
środa, 17 sierpnia 2022

McDonald’s podnosi ceny w Wielkiej Brytanii

Koniecznie przeczytaj

Sieć McDonald’s podnosi cenę cheesburgera w Wielkiej Brytanii po raz pierwszy od 14 lat.

W środę 26 lipca brytyjski McDonald’s ogłosił, że cheeseburger kosztujący dotychczas 0,99 funta zdrożeje o 20 proc. Teraz za kanapkę trzeba będzie zapłacić 1,19 funta. Sieć podnosi również ceny innych produktów, które zostały najbardziej dotknięte inflacją. Klienci zapłacą za nie od 10 do 20 pensów więcej.

Jednocześnie firma przyznała, że niektóre produkty z menu sieci nie będą droższe, a część może zdrożeć w różnym stopniu w poszczególnych placówkach, ponieważ niektóre wzrosty cen mogą wynikać z decyzji indywidualnych franczyzobiorców. McDonald’s zapewnia, że wstrzymywał się z decyzją o podwyżkach do ostatniej chwili, a skala wzrostu cen stanowi najniższą z możliwych.

W Wielkiej Brytanii inflacja w maju wyniosła 9,1 proc. i była najwyższa od ponad 40 lat. Natomiast w Polsce w tym samym miesiącu było to 13,9 proc. Na razie jednak brak konkretnych informacji o wzrostach cen w polskich lokalach McDonald’s. Cheesburger w naszym kraju kosztuje 5,90 zł.

W informacji dla Wirtualmemedia.pl biuro prasowe McDonald’s Polska podało, że restauracje McDonald’s w Polsce prowadzi kilkudziesięciu operatorów, tj. McDonald’s Polska Sp. z o.o. oraz 80 franczyzobiorców, do których należy ponad 90 proc. restauracji. Każdy z podmiotów niezależnie podejmuje decyzję o cenie, kierując się sytuacją rynkową i poziomem kosztów.

W naszym kraju działa ponad 500 restauracji z logo McDonald’s. Pierwsza ruszyła w 1992 r.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze