24.6 C
Warszawa
niedziela, 14 sierpnia 2022

Automatyczna redukcja śladu węglowego podczas zakupów w Internecie. Jak to działa?

Koniecznie przeczytaj

Z badania ośrodka Kantar wynika, że prawie dwie trzecie klientów nie kupi nic od sprzedawcy, który ma problemy etyczne. Chodzi między innymi o emisję CO2.

Jak pokazuje badanie przygotowane przez ośrodek badawczy Kantar na zlecenie firmy Adyen, rośnie liczba kupujących w Internecie, którzy podczas płatności zgadzają się na dodatkową opłatę pozwalającą zredukować ślad węglowy związany z produkcją i transportem towaru.

Jak komentuje szef Adyen w Polsce Jakub Czerwiński w wywiadzie udzielonym portalowi green-news.pl, wszystkie badania pokazują, że wybieramy produkty marek realizujących cele zrównoważonego rozwoju. Co więcej, 58 proc. klientów nie kupi nic od sprzedawcy, który ma problemy etyczne (w tym te związane z emisją CO2) w łańcuchu dostaw. Zdaniem Czerwińskiego powszechne staje się proponowanie klientom w trakcie płatności, by zrekompensowali swój ślad węglowy związany z zakupem. Takie rozwiązanie proponuje m.in. Adyen.

Platformy obsługujące płatności w sieci oferują konkretne oprogramowanie. Ma ono w czasie rzeczywistym automatycznie oblicza ślad węglowy związany z danym towarem lub usługą. Koncern Adyen opracował takie narzędzie we współpracy z firmą South Pole. Płacąc w sklepie internetowym, klient zaznacza, że chce zrekompensować emisję CO2 związaną z produkcją i transportem kupowanego produktu. Następnie wpłacony przez niego datek automatycznie zasila konto organizacji realizującej projekt. W ten sposób redukowane są ilości dwutlenku węgla w tym wymiarze, jaki wygenerował zakup. Szef Adyen dodaje, że pieniądze są wykorzystywane efektywnie. Nie ma żadnych pośredników, którzy decydują, do kogo i kiedy mają one trafić.

Dzięki wpłatom internautów Adyen do tej pory sfinansował wiele projektów zrealizowanych w takich krajach jak Zimbabwe, Brazylia, Chile i Indie. Szuka także podobnych inicjatyw w Polsce. Szef Adyena dodatkowo zwraca się w rozmowie z dziennikarzem green-news.pl do krajowych organizacji pozarządowych. Prosi, by zgłaszały swoje projekty w ramach dwóch platform. Pierwsza ma się wiązać z redukowaniem śladu węglowego w e-commerce. W ramach drugiej realizują się też dodatkowe, określone przez ONZ cele zrównoważonego rozwoju.

Źródło: Cashless.pl

Autor

Najnowsze