25.2 C
Warszawa
środa, 17 sierpnia 2022

Na głównej stronie App Store pojawią się reklamy. Mają pomóc deweloperom w dotarciu do odbiorców

Koniecznie przeczytaj

W sklepie App Store na otwierającej stronie mają pojawić się reklamy. To rozszerzenie oferty reklamowej dostępnej dotąd w sekcji wyszukiwania. Według Apple dodanie reklam na głównej stronie ma pomóc deweloperom aplikacji w szerszym dotarciu do odbiorców i rozwoju biznesu.

App Store, obok Google Play należy obecnie do dwóch największych platform internetowych pozwalających na zakup aplikacji przeznaczonych dla użytkowników urządzeń Apple, takich jak iPhone czy iPad. Według danych Sensor Tower, w pierwszym kwartale 2022 r. z App Store ściągnięto 8,5 mld kopii programów i gier. Jednak pod względem wydatków na te aplikacje Apple pokonał po raz kolejny Google Play osiągając poziom 21,8 mld dol.

Do tej pory Apple ograniczał się do wyświetlania reklam w sekcji wyszukiwania. Teraz, według informacji potwierdzonych przez Apple, przekaz reklamowy pojawi się także w nowych miejscach. Znajdzie się on na stronie otwierającej, a także na poszczególnych stronach aplikacji.

Główna zakładka Today w App Store zawiera według firmy spersonalizowany wybór aplikacji do przeglądania przez użytkownika. Pojawiła się ona w 2017 r. wraz ze znaczącym przeprojektowaniem App Store. Inne nowe miejsce, w którym pojawią się reklamy, znajdzie się w sekcji You Might Also Like na stronie produktu każdego programu lub usługi.

Koncern wyjaśnił, że nowe reklamy pozwolą deweloperom promować aplikacje obok własnych treści Apple i są wyraźnie oznaczone. Mają one pomóc w rozwoju biznesu partnerów firmy. Zgodnie z  zapewnieniami, nowe sloty reklamowe będą przestrzegać polityki Apple w zakresie prywatności i przejrzystości. Nie będą oferować spersonalizowanych reklam użytkownikom poniżej 18. roku życia. Mają także nie wykorzystywać wrażliwych danych i unikać głębokiego targetowania.

Apple nie zdradził na razie, kiedy pojawią się nowe reklamy, ale według zapowiedzi firma planuje rozpocząć ich testowanie „wkrótce”. W zeszłym kwartale finansowym Apple przy wzroście przychodów sprzedażowych o 1,9 proc. do 82,96 mld dolarów zanotowało spadek zysku netto z 21,74 do 19,44 mld dolarów. Zmalały wpływy ze sprzedaży Maców, iPadów oraz sprzętu wearable i akcesoriów.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze