27.6 C
Warszawa
piątek, 19 sierpnia 2022

Disney+ rośnie w siłę. Jego wyniki w lipcu dogoniły HBO Max

Koniecznie przeczytaj

Według wyników badania Mediapanel opracowanych w lipcu br., zdecydowanym liderem platform ze streamingiem wideo w Polsce pozostaje Netflix. Kolejne miejsca zajęły serwisy, które pojawiły się na polskim rynku w tym roku – HBO Max oraz Disney+.

Według wyników badania Mediapanel w lipcu br. serwis Netflix odwiedziło 12,54 mln użytkowników, czyli 42,22 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam przeciętnie 6 godzin, 3 minuty i 22 sekundy. HBO Max zanotowało 4,29 mln użytkowników, 14,44 proc. zasięgu oraz godzinę, 37 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania. Disney+ w lipcu zyskał 4,22 mln internautów, 14,21 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 36 minut i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania. Tymczasem platformę Prime Video odwiedziło w lipcu 2,99 mln polskich internautów (dało to 10,07 proc. zasięgu). Spędzili na niej średnio po 55 minut i 2 sekundy. Na CDA Premium każdy z 2,68 mln internautów (9,02 proc.) spędził przeciętnie 36 minut i 52 sekundy. Pod koniec marca miała ona sprzedanych 467 tys. subskrypcji, o 20 tys. więcej niż kwartał wcześniej.

Player miał 2,44 mln użytkowników, 8,23 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 21 minut i 48 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego. Canal+ online natomiast – 2,37 mln internautów, 7,97 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 18 minut i 52 sekundy czasu korzystania. TVP VOD odwiedziło 2,13 mln użytkowników. Dało to 7,16 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 55 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania. Wirtualna Polska w kategorii VoD i OTT zanotowała 1,86 mln użytkowników, 6,27 proc. zasięgu oraz 45 minut i 19 sekund przeciętnie spędzonych przez odwiedzającego. Z kolei skandynawską platformę Viaplay odwiedziło 1,17 mln polskich internautów (co dało 3,96 proc. zasięgu). Spędzali tam średnio godzinę, 22 minuty i 34 sekundy.

Miesiąc do miesiąca Netflix zanotował spadek o 971,7 tys. internautów (to 7,2 proc. w dół). Średni czas korzystania z platformy wydłużył się o 46 minut i 26 sekund (14,6 proc.). HBO Max straciło 129,9 tys. użytkowników (2,9 proc.) oraz 8 minut i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania (8,2 proc.). Disney+ w porównaniu do drugiej połowy czerwca osiągnął wzrost o 531,2 tys. odwiedzających (30,4 proc.) oraz godzinę, 31 minut i 14 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę (72,9 proc.). Na Prime Video liczba użytkowników zwiększyła się o 698,5 tys., czyli 30,4 proc. Dodatkowo przeciętny czas korzystania z serwisu wydłużył o 17 minut i 23 sekundy (46,2 proc.). Wyniki Viaplay wzrosły o 152,4 tys. internautów (14,9 proc.) oraz 19 minut i 22 sekundy średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego (30,6 proc.).

Player stracił 715,1 tys. użytkowników (22,6 proc.). Przeciętny czas korzystania z platformy wydłużył się przy tym o 12 minut i 13 sekund (9,4 proc.). TVP VOD zanotował spadek liczby odwiedzających o 328,7 tys. (13,4 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 46 minut i 22 sekundy (24,5 proc.). Natomiast na platformach Wirtualnej Polski ubyło 181,3 tys. internautów (8,9 proc.). Mimo to, przeciętny czas korzystania z nich wydłużył się o 3 minuty i 7 sekund (7,4 proc.). Z kolei na Canal+ online liczba internautów nieznacznie zmalała (o 39,7 tys., czyli 1,6 proc.). Średni czas spędzony tam przez każdego prawie się podwoił, rosnąc o godzinę, 7 minut i 16 sekund (93,9 proc.).

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze