14.9 C
Warszawa
czwartek, 6 października 2022

Facebook wyłącza opcję sprzedaży na żywo

Koniecznie przeczytaj

Z początkiem października br. spółka Meta Platforms skończy z opcją Live Shopping na Facebooku. Funkcja będzie nadal dostępna na Instagramie.

Meta Platforms poinformowała, że od 1 października nie będzie można organizować żadnych nowych ani zaplanowanych wydarzeń Live Shopping na Facebooku. Oznacza to, że nie będzie można transmitować na żywo wideo ze sprzedażą. Nadal możliwe będzie korzystanie z funkcji Facebook Live do transmitowania wydarzeń na żywo. Natomiast funkcja tworzenia list odtwarzających produkty czy oznaczanie produktów w swoich filmach na żywo na Facebooku będą wyłączone.

Firma poinformowała na swoim blogu, że zachowania konsumentów związane z oglądaniem zmieniają się i rośnie zainteresowanie krótkimi formami wideo. Meta skupi się na Reels (czyli rolkach) na Facebooku i Instagramie. Spółka podpowiada użytkownikom, którzy chcą dotrzeć do ludzi i zaangażować ich za pomocą wideo, aby eksperymentowali właśnie z funkcją Reels na Facebooku i Instagramie. Nadal mogą oznaczać produkty w Reels na Instagramie. Ci, którzy mają sklepy i chcą organizować wydarzenia Live Shopping na Instagramie, mogą skonfigurować Live Shopping na tej platformie. Facebook uruchomił funkcję Live Shopping w 2018 roku.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze