10.5 C
Warszawa
niedziela, 2 października 2022

Platformy Disney’a wspólnie wyprzedziły Netflixa

Koniecznie przeczytaj

Liczba abonentów serwisów streamingowych The Walt Disney Company na koniec drugiego kwartału 2022 roku wyniosła 221,1 mln. Po raz pierwszy w historii przebiła ona Netflixa, z 220,67 milionami.

Netflix w ostatnim kwartale stracił prawie 1 mln subskrypcji. Natomiast na ponad 221 mln subskrypcji Disneya składają się liczby uzyskane przez Disney+ (152,1 mln), Hulu (46,2 mln) oraz ESPN+ (22,8 mln). Disney+ odnotował natomiast bardzo dynamiczny wzrost – w poprzednim kwartale miał 137,7 mln subskrypcji. Przybyło więc 14,4 mln.

Większość zysków Disney+ w ostatnim kwartale miała miejsce poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą. Usługa pozyskała w tych krajach zaledwie 100 tys. klientów, osiągając 44,5 mln. 8,3 mln wzrostu miała platforma Disney+ Hotstar, dostępna w Indiach i Azji Południowo-Wschodniej, dochodząc tam do 58,4 mln. Natomiast w innych krajach w sumie doszło serwisowi ok. 6 mln subskrypcji, osiągając 49,2 mln.

Koncern ogłosił też wprowadzenie w Stanach Zjednoczonych wersji z reklamami dla Disney+. Nastąpi to 8 grudnia. Obecnie występująca opcja bez reklam przeskoczy z abonamentu za 7,99 dol. miesięcznie i 79,99 rocznie na poziom cenowy 10,99 i 109,99 dol. Poprzednią cenę dostanie opcja z reklamami.

W II kwartale br. przychody koncernu Disney’a wyniosły 21,50 mld dol. w porównaniu do 17,02 mld dol. w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 26 proc. Największy wzrost przychodów w ujęciu rok do roku spółka odnotowała w segmencie parków rozrywki. 7,4 mld dol. w porównaniu do ubiegłorocznych 4,3 mld oznaczają wzrost aż o 72 proc.

Imponująco wygląda też zysk. Disney zakończył kwartał zyskiem netto o wysokości 1,41 mld dol. Odnosząc to do 923 mln przed rokiem to przewyższenie wynosi 53 proc.

Źródło: Press.pl

Autor

Najnowsze