14.9 C
Warszawa
czwartek, 6 października 2022

Google zapowiada zmiany ograniczające clickbait

Koniecznie przeczytaj

Google planuje zmiany w algorytmie swojej wyszukiwarki. Chce promować linki do unikalnych i ważnych dla internautów treści. Te stanowiące clickbait mają się znajdować na dalszych pozycjach.

Wyszukiwarka Google jest obecnie najpopularniejszą tego typu usługą na świecie. Według danych z lutego br. z platformy korzystało globalnie ponad 73 proc. internautów. Ten wynik pozostawił daleko w tyle takich konkurentów, jak Bing Microsoftu, Baidu czy Yahoo.

W ostatnich latach Google wprowadziło aktualizację o nazwie BERT. Ma ona poprawiać jakość wyników wyszukiwania dzięki lepszemu zrozumieniu przez mechanizm wyszukiwarki intencji użytkownika. Niedawno koncern podał, że algorytm BERT doprowadził m.in. do obniżenia o 30 proc. wyników wyszukiwania kierujących do szkodliwych treści.

Teraz Google zapowiedział, że wprowadza nową serię aktualizacji do wyszukiwarki, które mają na celu walkę z clickbaitem i poprawę trafności wyników wyszukiwania. Nadają priorytet oryginalnym i autentycznym treściom nad przetworzonymi informacjami, które krążą na stronach agregatorów. Zmiany w postaci dwóch aktualizacji będą wprowadzane w najbliższym czasie.

Google informuje, że aktualizacja rankingu wyszukiwania o nazwie „Helpful Content Update” rozpocznie się globalnie 22 sierpnia bieżącego roku. Druga aktualizacja, która ma pozwalać łatwiej znaleźć wysokiej jakości, oryginalne recenzje ma się pojawić w najbliższych tygodniach. Google w przeszłości już wielokrotnie zmieniał rankingi recenzji produktów, ostatnio w grudniu 2021 i marcu 2022 r.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Najnowsze