14.9 C
Warszawa
czwartek, 6 października 2022

Już niedługo w Polsce pojawi się pierwszy sklep japońskiej marki Uniqlo

Koniecznie przeczytaj

Japońska marka odzieżowa Uniqlo ma otworzyć swoją pierwszą placówkę sklep w Polsce. Firma prowadzi obecnie rekrutację.

Uniqlo to największa marka z portfolio Fast Retailing Co., Ltd., trzeciego najbardziej dochodowego koncernu odzieżowego na świecie. Japoński holding detaliczny z globalną siedzibą w Tokio początkowo rozrastał się w krajach azjatyckich. Dziś ma on ponad 2,3 tys. sklepów niemal na każdym kontynencie. Jest obecny na 25 rynkach i wciąż otwiera na dużą skalę punkty w najważniejszych miastach na świecie.

Do tej pory Polacy mogli jedynie zakupić produkty Uniqlo w sklepie internetowym lub na platformach sprzedażowych. Wkrótce jednak marka otworzy w Polsce swój pierwszy butik. Swój stacjonarny sklep Uniqlo otworzy na jesieni w Warszawie. Będzie to sklep typu pop-up, czyli taki, który działa jedynie przez określony czas. Dokładana lokalizacja jeszcze trzymana jest w tajemnicy. Tymczasem marka odzieżowa od kilku tygodni prowadzi w Polsce rekrutację na stanowisko doradcy sprzedaży.

Doradca sprzedaży w sklepie Uniqlo Pop-Up w Warszawie może liczyć na stałą umowę o pracę (pełny lub niepełny etat). Wynagrodzenie w wysokości 5 tys. zł oferowane jest za pracę na pełny etat. Natomiast w ofercie nie zaznaczono, czy jest to kwota netto, czy brutto. Co trzy miesiące firma obiecuje możliwość rozwoju i awansu. Dodatkowo praca dla odzieżówki to również korzyści, jak np. zniżki dla personelu. Natomiast firma oferuje również nagrodę dla sprzedawcy miesiąca. Do obowiązków doradcy sprzedaży należą m.in. doskonały poziom obsługi klienta, kasy fiskalnej oraz dbanie o wizerunek sklepu i ekspozycję towarów.

Tadashi Yanai, przewodniczący, prezes i dyrektor generalny Fast Retailing Group, w 1972 r. odziedziczył po swoim ojcu 22 sklepy krawieckie. Sieć miała nazwę Ogori Shoji, a jej historia sięgała 1949 r. Yanai wolał jednak kierować własną marką i w 1984 r. otworzył w Hiroszimie pierwszy sklep Unique Clothing Warehouse. Cztery lata później nazwa firmy została skrócona. W skutek błędu pracownika, który miał zarejestrować firmę, zamiast Uniclo, wpisał nazwę Uniqlo. Kilka lat później doszło również do rebrandingu spółki Ogori Shoji na Fast Retailing.

Spółka nadzoruje cały proces tworzenia odzieży – od zakupu materiałów, planowania produktów, rozwoju, projektowania i produkcji, poprzez dystrybucję, sprzedaż detaliczną i zarządzanie zapasami. Fast Retailing chce również przekształcić branżę handlu detalicznego odzieżą w nową cyfrową branżę handlu detalicznego dla konsumentów. Głównym zadaniem tej transformacji ma być zminimalizowanie wpływu działalności na środowisko, a także stworzenie środowiska produkcyjnego, które przestrzega praw człowieka i zapewni wysoce odpowiedzialne zakupy.

Udział Uniqlo w globalnym rynku rośnie z roku na rok. Powodem nie tylko jest zastosowanie innowacyjnych technologii tkanin czy użycie naturalnych materiałów. To również komunikacja marki nastawiona na ochronę środowiska, pomoc najbiedniejszym, czy działania w duchu zrównoważonego rozwoju. Fast Retailing jest trzecim co do wielkości na świecie producentem i sprzedawcą odzieży marki własnej. Prócz Uniqlo do grupy należy jeszcze kilka innych modowych marek.

W 2021 r. globalna sprzedaż grupy wyniosła 19,4 mld dol. Z kolei majątek Tadashiego Yanai magazyn Forbes szacuje na 32,3 mld dol., czyniąc w 2022 r. właściciela grupy odzieżowej 54. najbogatszym człowiekiem na świecie oraz numerem jeden na liście 50 najzamożniejszych ludzi w Japonii.

Źródło: Spider’s Web

Autor

Najnowsze