10.5 C
Warszawa
niedziela, 2 października 2022

6 mld dolarów w 2025 roku. Apple planuje zwiększyć przychody reklamowe

Koniecznie przeczytaj

Apple planuje wprowadzenie reklam w swoich usługach. Dzięki tej decyzji przychody reklamowe koncernu mogą wzrosnąć do 6 mld dolarów w 2025 roku.

W zeszłym kwartale finansowym Apple przy wzroście przychodów sprzedażowych o 1,9 proc. do 82,96 mld dol. zanotował spadek zysku netto z 21,74 do 19,44 mld dol. Wpływy z usług wzrosły o 12 proc., do 19,6 mld dol. wobec oczekiwań na poziomie 19,7 mld dol.

Na początku maja 2021 r. Apple wprowadził – wraz z aktualizacją systemu iOS do wersji 14.5 – mechanizm o nazwie App Tracking Transparency (ATT). Jego idea polega na zwiększeniu prywatności użytkowników poprzez utrudnienie aplikacjom śledzenia zachowań użytkowników w sieci poza tymi programami.

Według branży internetowej i reklamowej wprowadzenie ATT niszczy podstawy biznesowe wielu podmiotów technologicznych. Teraz może się okazać, że wprowadzając swoje rozwiązanie ograniczające możliwości reklamowe firm zewnętrznych, Apple miał na celu nie tylko ochronę użytkowników, ale także zwiększenie swoich udziałów reklamowych.

Na początku sierpnia br. koncern potwierdził, że na główniej stronie w sklepie App Store pojawią się reklamy. Apple wyjaśnił, że ma to pomóc deweloperom w rozwijaniu ich biznesów. Firma rozpoczęła też w USA rekrutację pracowników, którzy mieliby zająć się tworzeniem platformy reklamowej należącej do Apple.

W swoich danych finansowych Apple nie wyszczególnia informacji na temat przychodów reklamowych. Jednak według szacunków w 2021 r. koncern osiągnął z tego segmentu kwotę 4 mld dol. To o wiele mniej od liderów zestawienia, takich jak Google (ponad 209 mld dol.), Facebook (prawie 115 mld dol.) czy Amazon (z górą 32 mld dol.).

Większość przychodów reklamowych Apple pochodzi z jego wyszukiwarki. Koncern zamierza umieszczać reklamy bezpośrednio na ekranach iPhone’ów i iPadów użytkowników. Poza tym przekaz reklamowy ma się pojawiać w wielu aplikacjach własnych producenta, a także w jego usługach. Na pierwszy ogień pójdzie platforma Apple Maps.

Według analityków wszystkie te zabiegi mogą sprawić, do 2025 r. wpływy Apple z reklam osiągną poziom 6 mld dol.

Źródło: Wirtualne Media

Autor

Poprzedni artykułSzwajcaria wprowadza podwyżki stóp procentowych. Co to oznacza dla frankowiczów?
Następny artykuł10,4 mld zł zadłużenia wśród emerytów w Polsce

Najnowsze