Na rynku sklepów spożywczych istnieje bardzo duża konkurencja – na sukces danej firmy, czyli na decyzję konsumenta o wyborze właśnie tej placówki jako miejsca swoich zakupów, wpływa bardzo wiele czynników. Kluczowym wśród nich jest rozpoznawalność marki oraz stałe wsparcie marketingowe oferowane przez franczyzodawcę np. w formie kampanii telewizyjnej czy online, docierającej do kilkunastu milionów klientów. W osiągnięciu przewagi na rynku pomagają także dopasowana do oczekiwań i potrzeb klientów oferta, dostęp do unikalnych rozwiązań technologicznych oraz know-how będący głównym filarem biznesu. Te czynniki pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji co potwierdza ponad 5500 franczyzobiorców prowadzących sklepy pod szyldem Żabka w całej Polsce.
Otwarcie swojego sklepu pod nową marką i wypromowanie jej „od zera” to wyzwanie obarczone ryzykiem niepowodzenia i wymagające znacznych nakładów finansowych. Zbudowanie silnej marki, która pozwala na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej wymaga czasu, kompetencji i doboru skutecznych strategii konkurowania na rynku. Przede wszystkim jednak pociąga ze sobą duże nakłady finansowe, którymi nie dysponuje każdy nowy przedsiębiorca. Nie oznacza to jednak, że trzeba zrezygnować z marzeń o własnym biznesie. Świetnym rozwiązaniem, które pomaga wyróżnić się w całej ofercie danej branży oraz zapewnia lojalność klientów jest funkcjonowanie pod logo znanej sieci franczyzowej. Te, które działają na rynku długo, mogą pochwalić się nie tylko swoją stabilnością, ale także zaufaniem wśród konsumentów.
– Rozpoznawalność brandu i pozytywny wizerunek to korzyści zarówno dla osób prowadzących biznes, jak i dla klientów. Silna marka buduje lepszą pozycję rynkową. To przekłada się na większe zaangażowanie klientów, szybsze decyzje zakupowe i zaufanie konsumentów. W Żabce wypracowaliśmy stabilną pozycję, nasze logo rozpoznaje 95 proc. Polaków, a każdego dnia sklepy odwiedza 2,5 mln klientów. Cały czas ulepszamy wizerunek naszej sieci jako nowoczesnej, z relatywnie szerokim asortymentem a przede wszystkim bliskiej klientowi. Franczyzobiorcy Żabki, których już ponad 5500, zdecydowało się na współpracę z nami, korzystają z tej rozpoznawalności i wieloletniego know-how, co z pewnością ułatwia im prowadzenie konkurencyjnego na rynku biznesu – podkreśla Joanna Staude-Potocka, Dyrektor Marketingu w firmie Żabka Polska.
Żabka to sieć licząca już blisko 7000 sklepów w całej Polsce. Ponad połowa mieszkańców miast powyżej 20 tys. mieszkańców robi zakupy w placówkach pod zielonym szyldem przynajmniej raz w miesiącu. Asortyment sieci mogą oni poznać m.in. poprzez reklamy telewizyjne utrzymane w humorystycznym tonie i lubiane przez klientów, ale także doceniane przez branżę – w minionym roku Żabka Polska otrzymała prestiżową nagrodę Grand Prix Effie Awards 2020 za kampanię „Żabka – mały, wielki sklep”.
– Działanie w ramach sieci daje nam, franczyzobiorcom, dużą przewagę nad konkurencją. Od Żabki otrzymujemy ogromne wsparcie w zakresie reklamy, marketingu, ale przede wszystkim rozpoznawalności zielonego logo. Samemu ciężko wypracować taką pozycję – zbudowanie świadomości marki wymaga ogromnych nakładów finansowych i kompetencji. Dzięki działaniom sieci nasi klienci doskonale wiedzą jaki asortyment znajdą w Żabce i jakie usługi dodatkowe mogą w niej zrealizować. Zatem jeśli mogą wybrać rozpoznawalną marką, której jakość znają i doceniają, to w takim sklepie zdecydowanie chętniej zrobią zakupy, niż w przypadkowym, nieznanym punkcie– zaznacza Krzysztof Juźwikowski, franczyzobiorca sklepu Żabka z Warszawy.
Wraz z remodelingiem placówek przeprowadzonym przez Żabkę, zmienił się nie tylko logotyp czy wystrój jej sklepów, ale także podejście do klienta i asortymentu. W punktach sieci regularnie pojawiają się na półkach nowości niedostępne nigdzie indziej. Szczególnie młodzi konsumenci cenią Żabkę nie tyle za umiejętność podążania za trendami, co ich wyprzedzania. Niezwykłą popularnością cieszy się nie tylko wśród najmłodszych klientów aplikacja mobilna żappka, która pozwala śledzić promocje, sklepowe nowości, czy zbierać punkty w programie lojalnościowym. Dużym atutem są także oferowane przez Żabkę usługi dodatkowe. Starsze osoby z pewnością doceniają ponadto lokalizacje sklepów Żabka blisko domu, a także miłą, przyjazną obsługę. Rokrocznie wzrasta zadowolenie osób kupujących w placówkach siec – szczególnie cieszy ubiegłoroczny rekordowy wynik, który dowodzi tego, że w czasie pandemii Żabka była sklepem godnym zaufania i polecenia inny.
Prowadzący sklepy pod szyldem sieci korzystają z całego zaplecza marketingowego sieci, know-how i budowanej przez lata rozpoznawalności marki. Oprócz tego otrzymują na wstępie gotowy, zatowarowany sklep, z wyposażeniem i umeblowaniem oraz gwarantowanym przychodem miesięcznym w wysokości 16 tys. zł. Inwestując jedynie 5 tys. zł, mają zatem szansę prowadzić biznes o ugruntowanej pozycji na rynku i przy bardzo szerokim wsparciu stabilnego partnera. To zdecydowanie ułatwia start na swoim szczególnie na współczesnym, niezwykle konkurencyjnym rynku.
Więcej informacji o franczyzie z Żabką dostępnych na www.franczyza.zabka.pl i www.5000powodow.pl.