2.5 C
Warszawa
poniedziałek, 23 grudnia 2024

Wysoka jakość satysfakcjonuje klientów

Z Maciejem Arwajem, dyrektorem generalnym ALD Automotive Polska, rozmawiała Katarzyna Mazur.

Jakich zmian na rynku floty i jakich aktywności ze strony podmiotów na nim działających możemy spodziewać się w bieżącym roku?
Biorąc pod uwagę obecną, nieprzewidywalną sytuację pandemiczną, która wpływa na każdą dziedzinę gospodarki, bardzo trudno przedstawić realną prognozę. Można jednak mówić o pewnych trendach, które wyraźnie zaznaczyły się w ostatnim roku i które najprawdopodobniej będą nadal rozwijały się w najbliższych miesiącach. Po pierwsze, klienci szukają coraz bardziej elastycznych rozwiązań. Z myślą o nich wprowadziliśmy do naszej oferty produkt ALD Flex, który łączy zalety wynajmu długoterminowego z elastyczną formą kontraktu. Umowa może zostać rozwiązana już po jednym miesiącu, bez żadnych dodatkowych kosztów. Po drugie, klienci coraz częściej oczekują rozwiązań dostępnych online. Dlatego udostępniamy im dedykowaną stronę www.aldkierowca.pl, na której znajdują się wszystkie najważniejsze informacje związane z użytkowaniem pojazdu. Obserwujemy również coraz większą świadomość ekologiczną wśród naszych klientów. Pojazdy z napędem hybrydowym stały się już istotną częścią flotowego rynku, a coraz większą popularnością zaczynają się cieszyć również pojazdy z napędem elektrycznym. W ALD Automotive dostrzegamy te trendy i wszystkie one są uwzględnione w ramach naszej globalnej strategii rozwoju na najbliższe lata – Move 2025.
Na co warto zwrócić uwagę kiedy robimy przegląd ofert dostępnych na rynku flotowymi?
Po pierwsze należy sprawdzić czy firma, z którą planujemy rozpocząć współpracę to rzetelny partner o ugruntowanej pozycji rynkowej i stabilnym zapleczu finansowym. Warto również poznać opinię obecnych klientów dotyczącą jakości współpracy. Poproś o referencje. Wreszcie należy bardzo dokładnie przeanalizować szczegóły oferty. Klienci bardzo często zwracają uwagę jedynie na cenę. Tymczasem oferty, które na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie, mogą znacznie różnić się w detalach, a co za tym idzie w zakresie i jakości świadczonych usług. Sprawdź, jaki pakiet ubezpieczenia jest wliczony w cenę najmu, jakie są wyłączenia i franszyzy. Jeśli decydujesz się na obsługę opon, zweryfikuj jakiej klasy opony będą zakupione i przy jakim poziomie bieżnika firma wynajmu długoterminowego dokona wymiany ogumienia. Dogłębna analiza oferty zagwarantuje ci bezproblemowe i komfortowe korzystanie z pojazdu w trakcie najmu.
Często to rzeczywiście cena jest decydującym czynnikiem w naszych firmowych wyborach. Jakich argumentów użyłby Pan, chcąc przekonać klienta, że niska cena nie zawsze idzie w parze z wysoką jakością?
Przede wszystkim zwróciłbym uwagę na to, że koszty związane z użytkowaniem pojazdu to nie tylko miesięczna rata obejmująca finansowanie, serwis czy ubezpieczenie. Trzeba spojrzeć kompleksowo na cały kontrakt. Niska rata może oznaczać, że w czasie trwania umowy lub przy jej zakończeniu mogą pojawić się dodatkowe koszty. W ALD Automotive jesteśmy transparentni. W naszej ofercie nie ma ukrytych dodatkowych kosztów. Nie stosujemy żadnych list wyłączeń z usług serwisowych. Na zakończenie kontraktu nasze pojazdy oceniane są przez niezależnych rzeczoznawców, a nasze średnie koszty zakończenia kontraktu należą do najniższych na rynku.

Czym na tle konkurencji wyróżnia się Państwa oferta?
W ALD Automotive jesteśmy transparentni, budujemy długofalowe relacje, doradzamy i optymalizujemy koszty najmu, a od lat na pierwszym miejscu stawiamy jakość obsługi naszych klientów. Właśnie dlatego korzystamy z własnego biura obsługi klienta, zatrudniającego wyłącznie pracowników ALD Automotive. Współpracujemy z dokładnie wyselekcjonowaną siecią sprawdzonych dostawców, którzy zapewniają wysoki poziom usług i szybki czas reakcji na zgłoszenia naszych klientów. Zapewniamy kompleksową ofertę mobilności, odpowiadając na różne potrzeby zarówno firm z sektora MŚP, jak i dużych międzynarodowych korporacji.
Co w Pana ocenie oznacza wysoką jakość na rynku usług flotowych?
Wysoka jakość to satysfakcja naszych klientów. Jesteśmy dumni z faktu, że w ostatnim badaniu satysfakcji klientów, przeprowadzonym na nasze zlecenie przez Kantar Polska, ponad 81 proc. ankietowanych osób stwierdziło, że z ALD Automotive współpracuje się przyjemnie i łatwo, a nasza firma spełnia ich oczekiwania. Konsekwentnie od lat podnosimy zadowolenie naszych klientów z poszczególnych usług (serwis, likwidacja szkody czy wymiana opon). Dzięki takim wynikom mamy dużą grupę klientów, którzy współpracują z nami od wielu lat i traktują ALD Automotive jako referencję w zakresie jakości świadczonych usług.

FMC27news