e-wydanie

3.9 C
Warszawa
środa, 24 kwietnia 2024

Biura skrojone na dzisiejszą miarę

Naszym klientom mówimy: Skupcie się na swoim biznesie, a my zajmiemy się waszymi biurami i pracownikami – mówi Magdalena Kowalewska, Country Manager Operations, członek zarządu Immofinanz w rozmowie z Agnieszką Bulus-Trando w Biznes INFO.TV.

Wprowadzacie obecnie nową elastyczną linię marki myhive. Co spowodowało, że zdecydowaliście się na to właśnie teraz, czy pandemia była katalizatorem tej decyzji?

Pandemia i kryzys humanitarny, z którym obecnie mamy do czynienia był rzeczywiście w pewnym sensie katalizatorem. Natomiast decyzję o wprowadzeniu elastycznych produktów pod marką myhive podjęliśmy na długo przed wybuchem pandemii. Już wówczas obserwowaliśmy zachowania naszych najemców, które świadczą o tym, że szukają oni większej elastyczności i w związku z tym nasza oferta musi być bardziej bogata. Uważamy także, że nadeszła już pora na złamanie paradygmatu pięcioletniej umowy najmu.
Rozbudowanie naszej oferty jest również konsekwencją kontynuacji pracy nad brandem myhive. Tę markę wprowadziliśmy ponad cztery lata w Polsce i na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni. Inspirując się m.in. hotelami butikowymi chcieliśmy wnieść nowe życie w środowisko biurowe a ponieważ zostało to bardzo dobrze przyjęte konsekwentnie działamy w tym kierunku. Dzisiaj widzimy, że nasza oferta cieszy się powodzeniem i wzbudza coraz większe zainteresowanie wśród naszych klientów, nie tylko obecnych, ale również nowych.

Obecnie marka myhive to przestrzenie biurowe typu premium, jakie nowe produkty wprowadzacie do oferty?

Są to elastyczne produkty premium. Generalnie dzielą się na dwie kategorie. Jedna to oferta pod nazwą mycowork, czyli powierzchnie coworkingowe. Druga to produkt o nazwie myoffice, czyli prywatne biura serwisowane. Jeśli chodzi o produkty w obszarze mycowork możemy wyróżnić trzy. Pierwszy nazywa się mydesk. W praktyce, jeżeli chce pani np. wynająć konkretne biurko w powierzchni coworkingowej może wówczas pani skorzystać z tej oferty. Drugi produkt, czyli myroom adresowany jest do firm, które chcą skorzystać z wyodrębnionej przestrzeni biurowej np. na potrzeby jakiegoś projektu. Jeżeli z kolei mamy potrzebę skorzystania z biura pod marką myhave w dowolnej lokalizacji w wybranym mieście – możemy wówczas wybrać powierzchnie myflex. Jest to oferta skierowana do osób, które cenią sobie elastyczność i różnorodność środowiska pracy.
Tego typu produkty możemy zaoferować w myhive Warsaw Spire na 38 piętrze, na którym się obecnie znajdujemy. Mieści się tutaj również nasze biuro. Dodatkowo w naszej ofercie znajdują się również przestrzenie myhive w biurowcu Park Postępu. Niedługo będziemy otwierać również kolejny cowork w przestrzeniach myhive Nimbus.
Wracając zaś do kategorii, o której już wspomniałam, czyli myoffice – jest to prywatne, serwisowane i wyodrębnione biuro. Oferujemy je na bazie jednej faktury. To zarazem prosty przekaz do klienta, któremu mówimy: Skup się na swoim biznesie, a my zajmiemy się Twoim biurem, które przygotujemy dla ciebie. Dostaniesz jedną fakturę, kompleksowy serwis. Otrzymasz to, co cenisz, czyli wyodrębnioną własną przestrzeń i dostęp do tętniącej życiem społeczności myhive.

Jednym z Państwa produktów jest mycowork. Czy nie obawiacie się, że biur coworkingowych jest za dużo i te przestrzenie będą stały puste?

Należy zawsze z pokorą podchodzić do sytuacji na rynku a także analizować zachodzące procesy. Jednak my zawsze stawialiśmy sobie cel, aby być takim właścicielem powierzchni biurowych, który jest w stanie zaproponować najemcy wszystko to, czego on obecnie potrzebuje. Realizujemy tym samy nasze motto, które brzmi: Skup się na swoim biznesie, a my zajmujemy się twoimi nieruchomościami i twoimi pracownikami.
W naszych obiektach, w ramach społeczności myhive oferujemy także szereg warsztatów edukacyjnych, sportowych. Analizujemy rynek, ale jesteśmy zarazem w unikatowej sytuacji, ponieważ możemy zaproponować bogatą ofertę pod jednym dachem. Mam na myśli zarówno tradycyjny najem, coworking i najem prywatnych biur serwisowych.

Jaka jest wasza grupa docelowa? Czym chcecie się wyróżniać i przyciągać? Czy atrakcyjna będzie również cena najmu?

Nasi obecni najemcy, jak i przyszli to w większości korporacje, ale stawiamy też na dojrzewające startupy. Widzimy, że nasza oferta jest atrakcyjna i spotyka się z coraz większym zainteresowaniem. Dowodem na to jest fakt, że jeszcze przed ukończeniem realizacji powierzchni biurowej mieliśmy kilka podpisanych umów na biura coworkingowe. Jeżeli chodzi o czynsz, to w przypadku coworkingu zaczyna się on od 150 euro miesięcznie.

Wspomniała pani o ofercie myoffice. To, coś, czego na polskim rynku dotąd nie było. W czym przejawia się innowacyjność tego produktu?

Rzeczywiście takiej oferty dotąd na rynku nie było, ponieważ bariera wejścia do tego biznesu jest dosyć wysoka. Jesteśmy właścicielem dużego portfolio i możemy sobie pozwolić na elastyczne i szybkie działania. Możemy sami decydować, które powierzchnie będą dedykowane na potrzeby biur cowrokingowych, a które pod myoffice. Dodatkowo możemy je szybko adaptować i oferować klientom.

Jaki jest najkrótszy okres, na który można wynająć powierzchnię w mycowork albo w myoffice?

Umowę możemy podpisać począwszy od jednego miesiąca. To bardzo krótki czas, jak na rynek nieruchomości komercyjnych. Chciałabym jednak na moment wrócić jeszcze do poprzedniego pytania, aby opowiedzieć o tym, co wyróżnia naszą ofertę.
Nie chodzi tylko o samą elastyczność, ale także o to, jak te powierzchnie wyglądają. Na jedno biurko przypada 10 m2 powierzchni. Meble są elektrycznie regulowane, zapewniają, więc duży komfort użytkownikom. Dbamy również o akustykę poprzez używanie odpowiednich lamp i sufitów, co powoduje, że komfort pracy jest wysoki. Warto dodać również, że zarówno mycowork, jak i myoffice są odpowiednio doświetlone i spełniają wszystkie normy BHP, co wydaje się oczywistością, ale nie zawsze tak jest w praktyce.

Czy wynajmując biuro na miesiąc można również wybierać pomiędzy różnymi lokalizacjami?

Korzystając z oferty myflex można wybrać lokalizację, która nam najbardziej odpowiada, w zależności od tego, w jakim mieście przebywamy i jakie są nasze potrzeby. Możemy skorzystać z biura w każdym budynku z dostępną ofertą myhive. Skupiamy się jednak przede wszystkim na europejskich stolicach.

Jak planujecie dalszy rozwój waszych produktów?

Obecnie nasze biuro mieści się na 38 piętrze myhive WarsawSpire. Sami chcemy więc najpierw ten koncept przetestować, aby wiarygodnie rekomendować go naszym klientom. Oczywiście w planach mamy kolejne lokalizacje. Niebawem otworzymy powierzchnie w myhive CrownPoint oraz myhive IO-1. Będziemy tę ofertę powiększać w zależności od dostępności powierzchni w naszych budynkach.

Czy doradzacie również także pod kątem opłacalności wyboru okresu najmu?

Oczywiście tak. Chcemy z naszych klientów zdjąć ciężar różnych decyzji i w praktyce to realizujemy. Jaki okres najmu jest najbardziej opłacalny przy wyborze danej powierzchni? Wszystko zależy od tego, co jest ważne dla danego klienta, w jakim biznesie pracuje i w jakich procesach uczestniczy. Czy realizuje nowe projekty, czy rozwija się np. poprzez akwizycję? Jest to bardzo indywidualna sprawa w zależności od tego, czego klient aktualnie potrzebuje.

Marka myhive znana jest z tego, że budynki, w których znajdują się takie powierzchnie tętnią życiem. Czy najemcy korzystający z np. z powierzchni coworkingowych będą mogli również z tej oferty korzystać?

Oczywiście tak. Jest to tak naprawdę jeden z ważniejszych elementów naszej oferty. Klienci, którzy wynajmą biura zarówno w powierzchniach coworkingowych, myoffice, jak i w ramach tradycyjnego najmu otrzymują dostęp do społeczności myhive. Oferta naszych eventów i warsztatów wyróżnia się wysoką jakością. Prowadzimy np. szkolenia edukacyjne ze znanymi coachami. Nasi klienci mogą dzięki temu zająć się swoim biznesem, a my w tym czasie szkolimy ich pracowników.

Najnowsze