2.7 C
Warszawa
poniedziałek, 23 grudnia 2024

Rynek się rozpędza, a my wraz z nim

Branża wynajmu długoterminowego pojazdów zdaje się wreszcie żegnać z kryzysem wywołanym pandemią. Jako producent systemów informatycznych dla firm z branży CFM, widzimy to poprzez zwiększenie dynamiki wdrożeń systemu Flota Pro CFM, a także przez regularne powiększanie parku samochodowego wśród obecnych użytkowników oprogramowania Softra.

Firmy z branży CFM dążą do jeszcze głębszej integracji między dostawcami flot a klientami, na poziomie stosowanych narzędzi informatycznych. Przykładem jest wzrost stosowania przez CFM-y aplikacji mobilnych dla klientów i użytkowników pojazdów.

Rewolucja w procesach zarządzania flotą

Zgłoszenie szkody pojazdu lub potrzeb serwisowych (np. przeglądy czy wymiana opon), odbywają się z poziomu smartfonu. Dane wzbogacone o fotografie stanu samochodu zapisywane są w centralnym systemie Flota Pro CFM, używanym przez firmy CFM. Proces wydania samochodu klientowi, a nawet przekazywanie go pomiędzy pracownikami klienta, załatwia się za pomocą aplikacji mobilnej zintegrowanej z centralnym systemem. Elektroniczne protokoły ze zdjęciami uszkodzeń podpisane na ekranie urządzenia mobilnego to duże ułatwienie i eliminacja papieru. Aktualizacja stanu licznika dla pojazdów nieposiadających GPS to jedno kliknięcie w telefonie. Oszczędzony w ten sposób czas, przy jednoczesnym zwiększeniu możliwości, to mała rewolucja w procesach zarządzania flotą.

To są rozwiązania mobilne, które miały swój początek w wypożyczalniach samochodów, następnie spopularyzowały się w firmach zarządzających własną flotą służbową, a teraz stają się elementem niezbędnym przy każdym wdrożeniu systemów CFM.

Nowoczesne technologie dają nam coraz większe możliwości

Nie zawsze kompaktowy smartfon sprawdzi się we wszystkich zastosowaniach. Coraz częstszym wymogiem klientów firm CFM jest dostęp do nowoczesnej platformy webowej od dostawcy. Klienci sami chcą generować raporty, pobierać faktury zbiorcze z elektronicznym załącznikiem dla działu księgowości, lub sprawdzać status zleceń serwisowych. Dlatego obok aplikacji mobilnej, wdrażamy takie platformy jak „Partner CFM”, dedykowane dla fleet menadżerów, klientów i użytkowników pojazdów.

Wszystkie te narzędzia stanowią jeden zintegrowany ekosystem, w którym ma miejsce szybki i automatyczny obieg informacji między jego elementami. Nowoczesne technologie dają nam coraz większe możliwości. Pracujemy nad kolejnymi nowościami. Rynek się rozpędza, a my wraz z nim.

Rafał Dmytryszyn

dyrektor handlowy, Softra Systemy Informatyczne

FMC27news