9 C
Warszawa
środa, 5 października 2022

O biznesie przy golfie, czyli o tym, jak nawiązywać trwałe relacje z klientem

Koniecznie przeczytaj

W golfie przyjęło się powiedzenie, że nie sztuką jest dobre uderzenie, a nawet dwa. W osiągnięciu sukcesu najważniejsza jest bowiem powtarzalność. W biznesie jest bardzo podobnie – istotne jest posiadanie długofalowego planu rozwoju, a następnie konsekwencja i zaangażowanie w jego realizacji. Nic więc dziwnego, że pasją wielu biznesmenów jest golf, który nie tylko ma tożsame założenia, ale także sprzyja budowaniu relacji. 

Relacje biznesowe mają znaczenie

Budowanie trwałych relacji biznesowych to klucz do sukcesu, a tym samym rozwoju przedsiębiorstwa. W praktyce oznacza to szukanie nowych partnerów, jak również zacieśnianie więzi z obecnymi. Silne relacje, to również silna marka o dobrej reputacji. Aby jednak tak się stało należy przede wszystkim aktywnie słuchać swoich klientów, nie oceniać ich, okazać szacunek i co najważniejsze – starać się maksymalnie spełnić ich oczekiwania. 

W biznesie jest bardzo podobnie, jak w życiu prywatnym. Aby komuś zaufać, potrzebujemy poczucia bezpieczeństwa i pewności, że komuś zależy na naszym dobru. Analogicznie interesy również wymagają tworzenia solidnych fundamentów w relacji. Ogromnie pomocne jest więc w tym wyjście poza schematy – spotkania w salach konferencyjnych czy też na szkoleniach etc. i przejście na nieco inny grunt. Nadal elegancki niemniej sprzyjający lepszemu poznaniu. Golf jest więc do tego idealny. 

Dlaczego golfowi i biznesowi jest po drodze?

Po pierwsze: precyzja. Golf jest sportem w którym jest ona bardzo wymagana. Liczy się nie tylko skompletowanie dobrego sprzętu takiego jak m.in. kij, wózek golfowy czy też strój. Liczy się także jasne określenie celu, ocena szans, a następnie realizacja taktyki. Nie inaczej jest w biznesie. Działając zgodnie z odpowiednim planem mamy szansę osiągnąć sukces. 

Gra w golfa z naszymi partnerami to doskonała okazja do tego, aby zaplanować wspomniane działania, zastanowić się nad planem ich realizacji, omówieniem korzyści, a przy tym jeszcze zwróceniu uwagi na to, w jaki sposób myśli i planuje nasz klient. Nie bez znaczenia pozostaje także to, że gra w golfa oprócz precyzji i koncentracji, wymaga również uczciwości. Obok szachów czy też gry w polo sport ten jest zaliczany do  tzw. noble arts czyli sztuk szlacheckich w których bardzo ważną, można powiedzieć – pierwszorzędną rolę odgrywają zasady fair play. W trwałych relacjach biznesowych jest to równie ważne. Stawianie na wzajemny szacunek i partnerstwo mamy szansę zrealizować nawet najbardziej ambitne przedsięwzięcia.  

Golf to okazja do networkingu

Pole golfowe to oprócz skupiania się na rozgrywce doskonała okazja do wymiany poglądów, wiedzy i doświadczeń. To przestrzeń, która jest na tyle elegancka, że idealnie wpisuje się w biznesowy charakter spotkania, ale jednocześnie równie przyjazna temu, by poczuć się swobodnie. Kontakt z naturą, świeże powietrze sprzyjają relaksowi o który czasem ciężko w formalnych relacjach. Budowanie trwałych relacji z naszymi biznesowymi partnerami wymaga pójścia o krok na przód, nawiązania pewnej więzi, która będzie sprzyjała budowaniu wzajemnego zaufania, bez konfliktu interesów. Nie bez znaczenia pozostaje także wyjście poza strefę biznesową i możliwość poznania klienta z prywatnej strony. Chociażby lekkie skrócenie dystansu, ma bardzo pozytywny wpływ na jakość rozmów, w tym także działań zmierzających do realizacji wspólnych celów, korzystnych dla obu stron. 

Golf staje się w naszym kraju coraz bardziej popularny. Z roku na rok przybywa jego amatorów, którzy wychodzą poza strefę myślenia, że jest on zarezerwowany wyłącznie dla elit. Jego elegancja i zasady oczywiście predestynują go to tego, aby wpisywał się w założenia aktywności z tzw. wyższej półki, niemniej staje się na tyle przystępny, że po kije sięgają już także osoby na co dzień nie związane z biznesem. To dobra tendencja – golf nadal jest w ścisłej czołówce sportów sprzyjających tworzeniu eleganckiej atmosfery, ale jednocześnie sprzyja swobodzie. Taka atmosfera jest wręcz idealna do tego, aby spotkać się z klientem na rozgrywkę. 

Autor

Najnowsze

ESG w praktyce

Zielona energia

Cyberbezpieczeństwo

Nowoczesny przemysł