Według raportu Newzoo „Zooming in on Female Gamers with Consumer Insights Data” kobiety stanowią ponad połowę graczy. 94 proc. grających kobiet korzysta w tym celu z urządzeń mobilnych.
Badania wykazują, że kobiety grają częściej w gry mobilne niż mężczyźni. 32 proc. respondentek gra 5 dni w tygodniu, co deklaruje tylko 28 proc. mężczyzn.
Według Magdy Wąsikowskiej-Gal z agencji mobile marketingu Mobiem Polska, wyniki te pokazują, jak szeroką grupę docelową powinni brać pod uwagę marketerzy, wykorzystując do działań promocyjnych gry mobilne.
– Przed rozpoczęciem działań reklamowych należałoby wykonać segmentację takiej grupy i wyodrębnić persony. Co więcej, marketerzy powinni myśleć o grach na telefon jako platformie, która doprowadzi do punktu styku między brandem a potencjalną konsumentką – wyjaśnia i dodaje, że teraz liczbę grających kobiet szacuje się na 8 milionów.
Co ciekawe, od 2017 roku liczba kobiet streamerek wielokrotnie wzrosła. W 2017 roku stanowiły one zaledwie 18,5 proc. platformy Twitch, a już w 2019 – 35 proc.
Źródło: Press