Pułapka innowacji
Dlaczego ekonomiczne myślenie blokuje innowacje i postęp? Gościem prof. Pawła Wojciechowskiego jest dr Jacek Giedrojć, autor książki „Pułapka”, założyciel Warsaw Equity Group.
Gościem mec. Jarosława Ziobrowskiego jest mec. Mariusz Zając. Redakcja
Alarmy bombowe zakłócające pracę instytucji publicznych, państwowych i prywatnych, generują ogromne koszty. A czy zagrożenia pirotechniczne są w Polsce realne? Czy powinniśmy obawiać się zamachów, podobnych do tych jakie występują na Zachodzie? O problemie rozmawiają mjr Robert Cheda i Jarosław Bartniczuk, założyciel i CEO spółek Interguard oraz Cyberblock, były oficer BOR. Redakcja
Jakie miejsce w globalnej strategii Pekinu zajmuje Rosja? Czy Putin traktuje Chiny jako “lodołamacz” w wojnie z Zachodem? Kiedy Pekin sięgnie po rosyjską Syberię i Daleki Wschód? Jak Chińczycy odnoszą się do zwykłych Rosjan? Gościem mjr. Roberta Chedy jest prof. Michał Lubina, pracownik naukowy Instytutu Bliskiego i Dalekiego Wschodu Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor wielu publikacji naukowych…
Jak najefektywniej pomóc Ukrainie w walce z rosyjską agresją? Jak zapewnić Europie bezpieczeństwo energetyczne i żywnościowe? Odpowiedź brzmi: znokautować ekonomicznie Moskwę. Aby osiągnąć cel, wystarczy embargo na import rosyjskich surowców energetycznych, które pozbawi kremlowskiego zbrodniarza pieniędzy na kontynuację wojny. Tymczasem klucz do pokonania Rosji leży w Teheranie. Znokautować Putina Od chwili napaści na Ukrainę Polska konsekwentnie wzywa Unię Europejską…
„Polskie Nestle”, jak nazywana jest grupa Maspex, odkupiła najbardziej znane polskie marki wódek z rąk rosyjskiego oligarchy. Grupa Maspex – właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz – podpisała umowę z firmą należącą do rosyjskiego oligarchy Roustama Tariko, która zakłada przejęcie z jego rąk biznesu mocnych alkoholi w Polsce. Należąca do niego spółka Roust Corporation CEDC International oraz jej spółki zależne B2B Wine…
Dwóch na trzech Amerykanów jest gotowa na obniżkę płacy o 5 proc., jeżeli w zamian będzie mogła wykonywać swoją pracę z domu – wynika z najnowszego raportu Bloomberga. Co szósty (15 proc.) byłby gotowy oddać jedną czwartą swojego wynagrodzenia, byleby tylko pracować z domu. Co więcej, część z nich jest gotowa zrezygnować z płatnego urlopu, aby móc pracować z domu. 46 proc. respondentów stwierdziło, że zrezygnowałoby z jednej czwartej…