21.6 C
Warszawa
czwartek, 24 kwietnia 2025

Program talentowy oparty na realnym wyzwaniu biznesowym? U nas DA SIĘ!

Dagmara Spychaj, CHRO Smartney Grupa Oney

Czy da się stworzyć program talentowy, który nie tylko rozwija uczestników, ale także realnie wpływa na biznes? W Smartney Grupa Oney – zgodnie z hasłem firmy – DA SIĘ!

Dowodem jest pierwsza edycja Smart Growth – 12 miesięcy intensywnego rozwoju, praktycznej nauki i wdrożenia wypracowanych rozwiązań. Co stoi za sukcesem programu?

Po pierwsze jego budowa. Stworzono trzy ścieżki rozwoju, które uwzględniały zarówno różnorodność kompetencji, jak i etap kariery każdego z uczestników inicjatywy:

Ekspert – dla specjalistów, którzy umacniali kompetencje biznesowe i zdobywali umiejętności z zakresu pracy projektowej.

Future leader – przygotowanie do ról menedżerskich, rozwój kompetencji liderskich i strategicznych.

Menedżer – zaawansowany rozwój przywódczy, w tym m.in. agile leadership i neuroprzywództwo.

Po drugie treści ściśle dopasowane do rzeczywistości biznesowej firmy. Były to: praktyczne szkolenia z zarządzania projektami, efektywnych spot-
kań, prezentacji, komunikacji, współpracy, myślenia kreatywnego i improwizacji w biznesie.

Kolejne to zróżnicowanie poziomów rozwoju liderów: Future leaderzy uczyli się skutecznego zarządzania zespołami, a doświadczeni menedżerowie nowoczesnego przywództwa, ze szczególnym uwzględnieniem metod agile i neuroprzywództwa. Ponadto uczestnicy programu zrealizowali dwa interdyscyplinarne projekty, odpowiadające na konkretne potrzeby organizacji pod okiem doświadczonych liderów firmy – CHRO, CTO oraz eksperta zewnętrznego.

Efekty

• NPS wyniósł 78, jego uczestnicy ocenili go jako wyjątkowo wartościowy.

• Stworzono Smartpedię, aplikację–wyszukiwarkę procesów w organizacji i bazę wiedzy.

• Zintegrowano pracowników z różnych działów i wzmocniono kulturę współpracy.

Wyniki programu talentowego w Smartney Grupa Oney potwierdzają, że warto inwestować w przemyślane inicjatywy rozwojowe. – Programy talentowe zdecydowanie mają sens! Pod warunkiem, że są dobrze zaprojektowane, by realnie rozwijać pracowników i osadzone w rzeczywistości biznesowej. Nasz Smart Growth pokazał, że inwestowanie w ludzi to najlepsza inwestycja dla firmy – podsumowała Dagmara Spychaj, CHRO Smartney Grupa Oney.

Materiał partnera

FMC27news