Postępowania sądowe: automatyzacja zamiast rutynowych czynności
Codzienne logowanie do Portalu Informacyjnego Sądów Powszechnych, weryfikacja aktualizacji w setkach spraw oraz pobieranie i analiza załączonych pism to czynności pochłaniające pełnomocnikom wiele cennych godzin. Dzięki nowoczesnym technologiom procesy te można zautomatyzować, zyskując czas i zwiększając efektywność obsługi postępowań windykacyjnych.
Agata Zapała – architekt rozwiązań biznesowych, VSoft SA.
Portal Informacyjny Sądów Powszechnych poprzez publiczny interfejs API umożliwia pobieranie danych i odbieranie pism w imieniu pełnomocnika lub subkonta. Ministerstwo Sprawiedliwości zapowiada kolejne kroki w zakresie dwukierunkowej komunikacji z sądami poprzez Portal, co znacznie usprawni działania operacyjne oraz pozwoli na zmniejszenie kosztów w instytucjach i kancelariach prawnych.
Problem ręcznego monitorowania
Tradycyjny sposób pozyskiwania informacji sądowych jest żmudny i czasochłonny. Pracownik codziennie loguje się do Portalu po to, żeby sprawdzać każdą sprawę osobno, pobierać załączone dokumenty i często wprowadzać dane do systemu windykacyjnego. Przy dużej liczbie spraw oznacza to godziny rutynowej pracy, a każda pomyłka czy opóźnienie może prowadzić do
strat finansowych.
Rozwiązanie: VSoft Court Portal Connector
Konektor automatyzuje komunikację między systemami windykacyjnymi a Portalem, wykorzystuje API Portalu, zapewniając kompleksową integrację bez konieczności ręcznego logowania. System umożliwia codzienne składanie wniosków o dostęp do nowych spraw, sprawdzanie statusów wniosków i pobieranie aktualnych informacji oraz pism dla postępowania. Wszystkie dane – od szczegółów sprawy po dokumenty i protokoły – mogą zostać automatycznie załączane bezpośrednio do systemu windykacyjnego bądź odkładane w lokalizacji repozytorium dokumentów dla sprawy.
Kluczowe funkcjonalności obejmują pobieranie danych o prowadzonych postępowaniach sądowych oraz realizację odbioru dokumentów z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa. W ramach rozwoju konektora dostosowujemy go do zmian komunikacyjnych i aktualizacji wprowadzanych w Portalu, przygotowując narzędzie do obsługi zapowiadanej dwukierunkowej wymiany pism.
AI w obsłudze pism sądowo-egzekucyjnych
Istotnym atutem konektora jest moduł VSoft AI Document Analyser (VAIDA). Wykorzystuje on możliwości AI do analizy różnego typu pism pod kątem ważnych dla procesu windykacyjnego informacji, m.in. terminów, rodzajów i wysokości kosztów, naliczanych odsetek, decyzji sądu. Dzięki temu rozwiązaniu systemy windykacyjne mogą automatycznie rejestrować dane wyodrębnione z treści pisma oraz tworzyć na ich podstawie reguły przetwarzania, które wspierają podejmowanie kolejnych działań windykacyjnych.
Korzyści biznesowe
VSoft Court Portal Connector odpowiada na potrzeby wielu branż – banków, firm leasingowych i ubezpieczeniowych, kancelarii prawnych i firm windykacyjnych. Skorzystanie z automatycznej usługi codziennego odpytywania Portalu w imieniu pełnomocników pozwala im skupić się na istotnych działaniach ważnych z punktu widzenia prawnego. Dzięki temu instytucje mogą efektywniej zarządzać portfelami spraw, szybciej identyfikować możliwości odzyskania należności, proaktywnie podejmować decyzje strategiczne, minimalizować ryzyko utraty praw czy dodatkowych kosztów.
materiał partnera