8 C
Warszawa
środa, 18 grudnia 2024

Generali wprowadza kolejne narzędzia samoobsługowe dla klientów i pośredników

Czy można samodzielnie, popijając w niedzielny poranek kawę na tarasie zgłosić uszkodzenia auta, wyliczyć odszkodowanie, zlecić wypłatę i w poniedziałek mieć już pieniądze na koncie? Tak, pod warunkiem, że ma się ubezpieczenie autocasco w Generali.

Po sukcesie samoobsługi w likwidacji prostych szkód majątkowych Generali wprowadziło to rozwiązanie w procesie likwidacji szkód z autocasco. Teraz klienci mogą samodzielnie, w dowolnym miejscu i czasie, zgłosić uszkodzenie auta, wprowadzić dane oraz zdjęcia poprzez formularz online, a system wylicza odszkodowanie.

– Proces jest bardzo prosty. Klient zgłasza szkodę za pośrednictwem strony
www Generali. System automatycznie ocenia zgłoszenie, w tym okoliczności zdarzenia, rodzaj uszkodzeń, status własności pojazdu oraz historię szkodowości. Jeżeli zdarzenie spełnia warunki, poszkodowany otrzymuje link do systemu. Jednym z kryteriów zakwalifikowania zgłoszenia do samoobsługi w likwidacji jest rodzaj szkody, np. uszkodzone zderzaki, rozbite lampy, reflektory, zarysowania karoserii itp. – wyjaśnia Tomasz Kuropatnicki, dyrektor ds. szkód i świadczeń
w Generali Polska.

W systemie klient zaznacza uszkodzone elementy pojazdu, załącza zdjęcia dokumentujące uszkodzenia oraz dokumenty potwierdzające własność pojazdu, np. dowód rejestracyjny. Na tym etapie podaje również numer konta bankowego, na które ma zostać wypłacone odszkodowanie. Na podstawie tych danych i dokumentów system wylicza wysokość odszkodowania. Jeśli klient akceptuje zaproponowaną kwotę, automatycznie zlecana jest wypłata na wskazane konto.

– Jeżeli jednak klient nie zgadza się z proponowaną wysokością odszkodowania, wówczas zlecane są oględziny auta – dodaje Tomasz Kuropatnicki.

Wcześniej Generali udostępniało już klientom samoobsługę w likwidacji prostych szkód majątkowych z ubezpieczeń mieszkań i domów w przypadku takich zdarzeń, jak zalanie, przepięcia, kradzież czy uszkodzenia przez wiatr.

Ubezpieczyciel wprowadził również rozwiązania w ubezpieczeniach na życie. W ubezpieczeniach na życie klienci podlegają, zgodnie z przepisami, ocenie AML (przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy). Do tej pory konieczne było wysyłanie tradycyjnych listów do klientów, którzy musieli wypełnić i odesłać skomplikowane papierowe formularze. Dzięki nowym narzędziom mogą oni wygodnie aktualizować swoje dane przez formularz online, z potwierdzeniem tożsamości za pomocą mojeID i nie muszą już wysyłać tradycyjnych formularzy papierowych.

W ubezpieczeniach grupowych na życie zostało natomiast uproszczone zbieranie zgód na potrącenie wynagrodzenia na poczet składki od pracowników danej firmy. Ubezpieczony sam ma obecnie możliwość zaznaczenia takiej zgody w momencie przystępowania do ubezpieczenia.

Dla leasingu, dealerów i flot

Zielona Karta jest potrzebna w momencie wyjazdu zagranicznego do wybranych krajów i stanowi dowód posiadania komunikacyjnego ubezpieczenia OC. W Generali papierowa wersja została zastąpiona e-kartą w kanale multiagencyjnym już jakiś czas temu. Nie ma już konieczności zamawiania papierowych druków oraz ich wypełniania, także przez pośredników z firm leasingowych czy dealerów nowych samochodów. Obecnie mają oni już możliwość samodzielnego generowania certyfikatów Zielonej Karty oraz pobierania ich duplikatów.

Dla agenta

Po wdrożeniu nowych funkcji w portalu sprzedażowym agent może w każdej chwili zaproponować klientom mającym ubezpieczenie na życie rozszerzenie zakresu ochrony lub zwiększenie sumy ubezpieczenia. Nowa funkcjonalność obejmuje produkty: Generali, z myślą o życiu PLUS oraz
Generali, z myślą o całym Twoim życiu. Dzięki niej pośrednicy mogą samodzielnie dostosować warunki umowy do potrzeb klienta poprzez rozszerzenie ochrony o dodatkowe umowy lub zwiększenie sumy ubezpieczenia – bez konieczności angażowania działu obsługi. Teraz wszelkie dyspozycje klientów można wprowadzać bezpośrednio w systemie.

– Wprowadzanie zmian w polisach życiowych, które mają wpływ na składkę, zazwyczaj jest skomplikowane i wymaga dużego zaangażowania klienta i agenta. Jednocześnie jest to operacja często niezbędna. Umowa ubezpieczenia na życie jest bowiem zawierana na wiele lat i w trakcie jej trwania mogą pojawić się nowe okoliczności w życiu naszych klientów. Wymagają one zmian również w warunkach aktywnych polis. Dzięki możliwości wprowadzania zmian w umowach ubezpieczenia bezpośrednio w portalu sprzedażowym przez agenta znacznie skracamy i upraszczamy ten proces – wyjaśnia Filip Przydróżny, dyrektor departamentu obsługi klienta i procesów ubezpieczeniowych w Generali Polska.

Generali rozszerzyło również możliwość samodzielnego rejestrowania aneksów dla wybranych produktów AGRO oraz rejestrację sprzedaży pojazdu w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Agent może każdą operację zmiany właściciela pojazdu zarejestrować samodzielnie na polisie, również w sytuacjach, gdy nabywcą jest obcokrajowiec lub PESEL nabywcy nie jest znany.

– Dzięki wdrażanym systematycznie usprawnieniom i nowym funkcjonalnościom w naszych portalach krok po kroku rośnie odsetek operacji sprzedażowych i posprzedażowych, które agenci i klienci są w stanie wykonać samodzielnie. W ciągu ostatnich trzech lat wskaźniki poziomu automatyzacji i samoobsługi wzrosły w spółkach Generali o prawie 50 proc. Nasze ambicje sięgają jednak znacznie dalej – nie zamierzamy na tym poprzestać i planujemy wprowadzenie kolejnych udoskonaleń, które jeszcze bardziej usprawnią procesy obsługowe oraz skrócą czas ich realizacji – podkreśla Filip Przydróżny.

Nowe rozwiązania wprowadzone przez Generali pozwalają zarówno klientom, jak i agentom na samodzielne zarządzanie ubezpieczeniami w prostszy i bardziej efektywny sposób. Są one ważnym elementem zmian realizowanych przez ubezpieczyciela w celu stałego podnoszenia jakości, upraszczania i przyspieszania procesów.

Materiał partnera

FMC27news