Z Martą Sewerynek-Otwinowską, Wiceprezesem Zarządu ds. Bezpieczeństwa i Michałem Błaszko, Wiceprezesem Zarządu ds. Sprzedaży Futuro Finance – rozmawiała Joanna Zielińska.
Po raz trzeci zostaliście Finansową Marką Roku. Będziecie teraz spoczywać na laurach?
Wręcz przeciwnie. Mamy coraz ambitniejsze plany rozwojowe dotyczące m.in. struktury firmy i obsługi nowego, cyfrowego pokolenia klientów. Zmienia się także rynek doradztwa finansowego oraz rynek pracownika. Musimy nie tylko na to reagować, ale być krok do przodu. Gotowość do zmian w zależności od oczekiwań klienta oraz zapewnienie najwyższej jakości usług to warunek rentownej działalności i podstawa filozofii „zwinnej” instytucji jaką jesteśmy.
Zatem jakie to będą zmiany?
Skoncentrujemy się bardziej na obsłudze klienta indywidualnego, dla którego mamy już kompleksową ofertę finansową – od pożyczki na rower po kredyt hipoteczny z ofertą deweloperską. Patrzymy w przyszłość i korzystamy z nowych technologii. Chcemy zapewnić dobre warunki kredytowe poprzez połączenie źródła finansowania z realizacją potrzeb konsumenckich klientów. Pójdziemy w stronę rozwiązań digitalowych.
A doradcy klienta Futuro Finance są na to przygotowani?
Aby w sposób odpowiedzialny realizować potrzeby finansowe klientów, niezbędne jest doświadczenie, które nasi doradcy już mają. Swoje kompetencje rozbudowują dzięki szkoleniom i platformie e-learningowej. Potrzebujemy pracowników, którzy rozumieją, że ciągła nauka jest podstawą rozwoju. Cyfrowa transformacja wymaga od instytucji finansowych zwinności i nowych kompetencji.
Czy to znaczy, że będziecie zatrudniać?
Tak i to na bardzo dobrych warunkach. Będziemy zwiększać wynagrodzenia. Wszyscy zainteresowani pracą u nas powinni wiedzieć, że pracujemy „hard”, ale przede wszystkim „smart”. Ta filozofia zakłada nie tylko ciągłe poszerzanie wiedzy finansowej, lecz także budowanie kompetencji społecznych naszych doradców. Owszem, mamy wymagania wobec pracowników, ale znajduje to odzwierciedlenie w konkurencyjnej rynkowo ofercie zatrudnienia.
Jak te zmiany będą odbierane przez partnerów biznesowych?
Prowadzimy działania, mające na celu minimalizowanie szkodowości, to sprawia, że jesteśmy postrzegani jako rzetelni partnerzy dla banków. Dobra weryfikacja klienta pomaga nam również holistycznie podejść do jego sytuacji finansowej i zaproponować mu takie rozwiązanie kredytowe, z którego spłatą sobie poradzi. Naszym priorytetem jest doradztwo, a nie sprzedaż.
A czym Futuro Finance zaskoczy nas w 2019 roku?
Przez 8 lat dogłębnie poznaliśmy potrzeby klientów. Prowadziliśmy także szczegółowe badania rynkowe. Na tej podstawie podjęliśmy decyzję o tym, że Futuro Finance zajmie się również obsługą platformy e-commerce, która umożliwi finansowanie zakupów. Doradztwo finansowe w tradycyjnej formie będzie przechodzić powoli do historii. Oczywiście technologia nie zastąpi człowieka. Ale dobre rozwiązanie digitalowe pozwoli połączyć jedno z drugim.
Czyli szykuje się jakaś rewolucja?
Żaden fintech ani e-commerce nie ma takiej wartości dodanej, którą my już wkrótce zaoferujemy klientom. To nie jest rewolucja, tylko ewolucja – kolejny, naturalny krok w rozwoju Futuro Finance. My nie podążamy za trendami rynkowymi, my mamy ambicje je wyznaczać. I historia naszej marki tego dowodzi.
TEKST PROMOCYJNY