4 C
Warszawa
środa, 25 grudnia 2024

Apetyt na pomaganie

Pasja, Rozwój, Odpowiedzialność

Portfolio AmRest składa się ze światowych marek restauracyjnych, takich jak KFC czy Starbucks, a firma zwiększa obecność na Zachodzie Europy. Mimo to nie zapomina ona o polskich korzeniach. Właśnie wystartował projekt, w ramach którego Spółka wesprze w Polsce inicjatywę wybraną przez internautów. Głosy można oddawać na stronie amrestcsr.com.

Założona w 1993 roku we Wrocławiu Spółka liczy obecnie aż 2100 restauracji w 25 krajach. Taka skala wiąże się z ogromną odpowiedzialnością. Rosnące portfolio marek i ekspansja na kolejne rynki oznacza poszerzające się grono interesariuszy, a co za tym idzie coraz więcej wymagań i oczekiwań wobec firmy. Niedostosowanie się do obecnych warunków, w sytuacji gdy kwestie m.in. zmian klimatycznych czy zużycia plastiku są podnoszone przez najważniejsze światowe organy, oznacza negatywne konsekwencje dla wszystkich. W końcu nasza obecność na Ziemi to nie tylko przywileje, ale przede wszystkim obowiązki.

Raportowanie niefinansowe – potrzeba i obowiązek
W 2017 roku w życie weszła dyrektywa unijna dotycząca przedsiębiorstw z zatrudnieniem wyższym niż 500 osób i określonymi przychodami lub aktywami. Są one zobowiązane do raportowania informacji o danych niefinansowych, czyli wszelkich kwestiach niezwiązanych bezpośrednio z generowaniem zysków, jak podejście do środowiska czy kwestie pracownicze i społeczne. Zobowiązanie firm do transparentności to doskonała podstawa do budowania długotrwałych relacji opartych na zaufaniu i zrozumieniu potrzeb. Raport może być nieocenionym źródłem informacji dla wszystkich interesariuszy ze względu na zgromadzenie szerokich danych o działalności Spółki. Przedsiębiorstwa poprzez podsumowanie działań w zakresie Celów Zrównoważonego Rozwoju mają możliwość obiektywnej oceny swojego sposobu zarządzania organizacją. Równie ważnym aspektem jest motywowanie i inspirowanie – czujemy dumę z bycia częścią firmy zaangażowanej społecznie.

Pasja, Rozwój, Odpowiedzialność
Najnowszy Raport Zrównoważonego Rozwoju AmRest pt. „Pasja, Rozwój, Odpowiedzialność” jest już dostępny dla czytelników. Firma ujawnia w nim dane dotyczące czterech filarów strategii CSR AmRest: żywność, ludzie, środowisko, społeczności, podając wiele przykładów działań realizowanych w 2018 roku. Publikacja przygotowana zgodnie z międzynarodowym standardem GRI zawiera również bezpośrednie nawiązanie do Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. W tym roku AmRest stworzył specjalną platformę internetową, na której znajdują się najważniejsze informacje z Raportu: amrestcsr.com.

Mamy apetyt na pomaganie!
W ramach promocji Raportu firma prowadzi projekt „Apetyt na pomaganie”, mający na celu zaangażowanie interesariuszy oraz edukację w zakresie prowadzonych przez AmRest inicjatyw realizujących Cele Zrównoważonego Rozwoju. W okresie pomiędzy 1 a 30 września 2019 roku na stronie Raportu trwa głosowanie internautów na projekty społeczne i proekologiczne związane z biznesem AmRest. Do udziału w głosowaniu firma zachęca fanów swoich marek, gości restauracji i kawiarni, partnerów, pracowników – czyli wszystkich, którzy stoją za sukcesem AmRest.

Projekty oddane pod głosowanie:

  • WSPARCIE BANKÓW ŻYWNOŚCI, które będzie polegać na przekazaniu 15 000 złotych darowizny na rzecz działalności statutowej Banków Żywności, ratujących żywność przez zmarnowaniem;
  • OGRANICZENIE ZUŻYCIA JEDNORAZOWYCH KUBKÓW polegające na rozdaniu łącznie 7 000 kubków wielokrotnego użytku w kawiarniach Starbucks w całej Polsce;
  • GRANTY NA WOLONTARIAT, które firma zasili dodatkową pulą środków pieniężnych w wysokości 15 000 złotych na cele społeczne, jakie zrealizuje wraz z wolontariuszami w 2020 roku.

Wyniki głosowania zostaną ogłoszone do 14 października 2019 roku na stronie Raportu oraz w mediach społecznościowych Spółki.

XE “AmRest: “

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

FMC27news