27.6 C
Warszawa
poniedziałek, 4 lipca 2022

Nowa szansa dla aut elektrycznych

Koniecznie przeczytaj

Wspólny abonament

Do końca 2019 roku operatorzy punktów ładowania różnych marek otworzą wzajemnie swoją sieć dla wszystkich użytkowników aut elektrycznych. Na początku otwarty standard zacznie działać w Wielkiej Brytanii i krajach nordyckich.

To sukces rozmów prowadzonych przez Charge4Europe (joint venture DKV Euro Service i Innogy) z czołowymi dostawcami rozwiązań w zakresie energii elektrycznej. Inicjatorami pomysłu były Allego, EVBox i NewMotion, a współpraca obejmuje też Chargemap i ChargePoint.

Wspólny abonament
W efekcie porozumienia kierowcy pojazdów elektrycznych Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji, Finlandii i Danii będą potrzebowali tylko jednego abonamentu na dostęp do stacji ładowania samochodów obsługiwanych p rzez któregokolwiek z sygnatariuszy. Oprócz wzajemnego akceptowania abonentów, operatorzy będą dzielić się informacjami o punktach ładowania, tak aby sam proces był łatwiejszy. Kierowcy będą mogli na przykład sprawdzić, gdzie mieszczą się poszczególne stacje i jakie są na nich ceny. – Porozumienie między operatorami to milowy krok w stronę elektromobilności. Wierzę, że przyczyniamy się do poprawy jakości życia w skali globalnej. Będziemy dalej szli tą drogą, w niedalekiej przyszłości również w Polsce – mówi Christopher Schäckermann, dyrektor zarządzający Charge4Europe.

Także kartą paliwową
Rozwój elektromobilności z uwagą obserwują operatorzy kart paliwowych, adresowanych zarówno do klientów flotowych, jak i firm transportowych. Ich zaletą dla klientów jest jeden środek płatności i łączna faktura za ładowania pojazdów. DKV Euro Service już dziś umożliwia zakup na kartę paliwową energii elektrycznej dla pojazdów w 28 tysiącach punktów ładowania prądem w Niemczech, Austrii, Francji, Belgii i Holandii, a firma zapowiada wkrótce taką funkcjonalność także w Wielkiej Brytanii, Włoszech i Szwajcarii. – W Polsce rozwój infrastruktury musi wiązać się z dofinansowaniami. Dziś postawienie stacji szybkiego ładowania kosztuje około pół miliona złotych. W sytuacji, gdy na rynku zaczną funkcjonować subwencje, przewidujemy szybki postęp – mówi Michał Bałakier, dyrektor generalny DKV Euro Service Polska.

Autor

Najnowsze