W 2020 r. przychód Grupy Mlekovita wyniósł ponad 5,5 mld zł. To kolejny rekordowy wynik osiągnięty przez firmę – i to mimo trudnej sytuacji rynkowej i zawirowań związanych z pandemią Covid-19. Mlekovita skupiła w ubiegłym roku ponad 2,3 mld litrów mleka i wprowadziła na rynek ponad 30 nowości produktowych.
Natomiast wartość eksportu firmy wyniosła w 2020 r. blisko 1,3 mld zł. Na eksport, w sumie do 167 krajów na świecie, kierowanych jest 35 proc. wytwarzanych przez Mlekovitę produktów. Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych. Grupa Mlekovita jest m.in. głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.
– 2020 r., z uwagi na pandemię, był szczególny dla całej polskiej i światowej gospodarki. Mimo to Grupa Mlekovita konsekwentnie i dynamicznie się rozwija, osiągając znakomite wyniki. Rekordowe przychody, które w minionym roku przekroczyły 5,5 miliarda złotych, są zasługą m.in. obserwacji rynku i odpowiedzi na jego potrzeby – zwłaszcza te zmieniające się wraz z dynamicznie zmieniającą się sytuacją rynkową. To także wynik konsekwentnie przeprowadzanych inwestycji, a także codziennej pracy 5 tys. wykwalifikowanych pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 21 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest 8 mln litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 tys. polskich rolników – mówi prezes zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.
Miniony rok to dla Mlekovity czas wielkich inwestycji w rozwój bazy technicznej, technologicznej i produktowej, na które w 2020 r. firma przeznaczyła 100 mln zł. Największym przedsięwzięciem jest budowa mroźni wraz z magazynami i infrastrukturą w centrali w Wysokiem Mazowieckiem. Ważne było również uruchomienie pierwszej w Polsce linii technologicznej do produkcji batoników twarogowych w zakładzie w Pilicy oraz linii do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku w zakładzie w Świeciu.
Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, którzy w dobie pandemii chętnie wybierają bezpieczne zakupy w sieci, Mlekovita uruchomiła dwa sklepy internetowe: sba.com.pl z artykułami o dużej zawartości białka i mlekovitka.pl, oferujący nie tylko szeroki asortyment własnych produktów mleczarskich, ale i szereg innych artykułów spożywczych i przemysłowych. Firma podjęła również działania mające na celu ograniczanie ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów, m.in. poprzez zmniejszenie grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem etykiety dla jogurtu naturalnego. Pozwala to Mlekovicie redukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.