17.8 C
Warszawa
wtorek, 8 października 2024

Hotele ekonomiczne w lepszej sytuacji, niż inne segmenty

Z raportu firmy Hotel Professionals wynika, że w 2020 r. na rynku hotelowym najlepiej radziły sobie hotele z segmentu economy i midscale oraz obiekty z pokojami przeznaczonymi na dłuższy pobyt. Pod względem lokalizacji, liderami były hotele zlokalizowane w typowo wypoczynkowych miejscowościach.

„Raport Roczny 2020. Rynek hotelowy w największych miastach w Polsce” firmy Hotel Professionals wskazuje, że w zarówno w Polsce, jak i w większości rynków europejskich hotele z niższych segmentów (economy i midscale) zanotowały szybsze odbicie w miesiącach po pierwszym lockdownie w porównaniu z hotelami z tzw. segmentów upscale i luxury. – W dobie sprzed pandemii sygnalizowaliśmy, że na wybranych rynkach jest niedobór dobrej jakości nowych markowych obiektów hotelowych pozycjonujących się w segmencie economy i midscale, które byłyby dobrym uzupełnieniem istniejącej podaży hotelowej. Niedługo po pandemii spodziewamy się tych samych braków w podaży. Ponieważ cykl inwestycji trwa dłużej niż przewidywany czas wyjścia z pandemii, można już planować nowe inwestycje – komentuje Jacek Tokarski, partner w Hotel Professionals.
Z danych Hotel Professionals wynika ponadto, że segmentem o dużym potencjale są także apartamenty serwisowane tzw. „serviced apartments” (w tym przeznaczone na najem długoterminowy tzw. extended-stay). Potwierdzają to dane rynkowe z Europy Zachodniej, gdzie ten sektor jest dobrze rozwinięty. Wynika z nich, że obiekty z ofertą przeznaczoną na dłuższy pobyt były bardziej odporne na kryzys w porównaniu z tradycyjnymi hotelami.
W takim wypadku lepiej sprawdzały się większe rozmiary pokoi z dodatkowymi udogodnieniami, takimi jak aneksy kuchenne. Eksperci Hotel Professionals prognozują, że ten trend się utrzyma. Ich zdaniem w Polsce ten sektor jest dopiero w początkowej fazie rozwoju, zaś obecnie brakuje sieciowych obiektów typu extended-stay i serviced apartments, co daje możliwość inwestorom wejścia w tę niszę.
Dodatkowo, jak podaje Hotel Professionals – tegoroczne wakacje pokazały, że pomimo trwającej epidemii popyt na usługi hotelowe ze strony krajowych turystów wypoczynkowych był duży. Trend spędzania wakacji oraz długich weekendów w kraju zaczął się umacniać w ostatnich latach, co również miało swoje odzwierciedlenie w miesiącach luzowania restrykcji.

FMC27news