2.5 C
Warszawa
wtorek, 24 grudnia 2024

Otwarci na potrzeby klientów i współpracowników

Z Marcinem Górskim, dyrektorem ds. ekspansji Al.Capone rozmawiała Justyna Szymańska

Jak na rynku franczyzy odbiła się obecna sytuacja gospodarcza w Polsce i na świecie?
Systemy franczyzowe dobrze rozwijają się w naszym kraju. Wielu przedsiębiorców startujących w świecie biznesu właśnie tą formę działania wybiera ze sprawdzonym partnerem dającym wsparcie. Zawirowania gospodarcze ostatniego roku, oczywiście związane z pandemią COVID-19, odbiły swoje piętno na różnych sektorach gospodarki. Biznesy związane z hotelarstwem, szeroko rozumianą gastronomią, wypoczynkiem czy sportem, jak np. siłownie, niestety mocno ucierpiały. Jednak nie wszystkie branże liczą straty i są takie sektory, którym COVID-19 nie zaszkodził.
Jak sytuacja odbiła się bezpośrednio na Państwa firmie?
Bardzo szybko dostosowaliśmy wszystkie nasze sklepy do wymogów bezpieczeństwa epidemiologicznego po to, aby chronić naszych klientów i pracowników. Bezpieczeństwo to stały element biznesu, który prowadzimy. W naszej firmie nie odczuliśmy spadków sprzedaży, wręcz odwrotnie. W ubiegłym roku, podczas pandemii, otworzyliśmy kolejne 18 sklepów.
Jak oceniacie Państwo rynek alkoholi w Polsce?
Polacy chętnie konsumują napoje alkoholowe. To co obserwujemy, dotyczy także zmiany upodobań. Kiedyś dominowała zwykła czysta wódka i podstawowe piwo. Po okresie transformacji ustrojowej także w tym obszarze dokonaliśmy dużego skoku. Polacy zaczęli masowo podróżować, eksplorować nowe smaki, także alkoholi. Łączyć je z okazją czy posiłkiem. Rozwinęła się sztuka barmańska. Ostatnimi laty mocno w sprzedaży rosną piwa rzemieślnicze, wina, whisky, giny, oraz rumy. Te ostatnie to najnowszy trend wzrostowy, dlatego też poszerzyliśmy ich ofertę o kolejne kraje i producentów. Mamy rumy nie tylko z Kuby, ale także Panamy, Barbadosu czy Kolumbii.
Jakie miejsce na tym rynku zajmuje Państwa firma?
Naszym celem jest stać się najlepszą ogólnopolską siecią salonów z alkoholem. Rozpoczęliśmy ekspansje na nowe rynki i rok poprzedni zakończyliśmy 62 sklepami. Ten zapowiada się równie dobrze i już w najbliższych tygodniach otworzymy kolejne salony. Nasi klienci dobrze nas przyjmują i są zadowoleni z serwisu jaki im dajemy, to cieszy.
Jaka wartość dodana wynika z dołączenia do Państwa sieci?
Nasi partnerzy franczyzowi otrzymują między innymi sieciowe warunki handlowe, w skład których wchodzą: atrakcyjne ceny zakupu, terminy płatności, akcje marketingowe, gazetki promocyjne czy szkolenia produktowe. Wiążemy się z naszymi partnerami na długi okres i od samego początku wspieramy ich w biznesie.
Co wyróżnia Państwa sieć spośród innych „sprzedawców” alkoholi?
Z pewnością duży asortyment. Na półce w sklepie Al.Capone mamy 2,5-3 tys. indeksów. Posiadamy alkohole z całego świata i na każdą kieszeń. Nie są nam obce produkty z dalekich krajów, jak na przykład Nowa Zelandia, Japonia, RPA, Chile czy Kanada. Mamy alkohole z każdego zakątka świata, który produkuje znaczący trunek.
Klienci doceniają także dobre ceny i dużą ilość promocji. To co nas również wyróżnia, to wiedza produktowa naszych sprzedawców. Jesteśmy w stanie doradzić naszym klientom odpowiedni trunek pod ich gust, do posiłku czy na okazję. Dlatego też ciągle się w tym zakresie szkolimy.
Na jakie wsparcie z Państwa strony mogą liczyć franczyzobiorcy, a jakie są Wasze oczekiwania wobec nich?
Na początek pomagamy dobrać odpowiednią lokalizację, pomagamy przy prowadzeniu inwestycji, szkolimy w naszych istniejących placówkach, dobieramy asortyment.
Nasi partnerzy franczyzowi wywodzą się z różnych branż i mają odmienne doświadczenia zawodowe. Proces szkoleniowy jest tak ułożony, aby osobę spoza branży handlowej zrobić właścicielem salonu z alkoholem. Czego wymagamy? Odpowiednich zasobów finansowych na otwarcie sklepu, chęci nauki oraz zaangażowania w prowadzenie sklepu. Po więcej szczegółów zapraszam na www.al.capone.pl

FMC27news