26.8 C
Warszawa
sobota, 25 czerwca 2022

Inwestycje, które procentują

Koniecznie przeczytaj

Z Krzysztofem Modrzewskim, National Sales Managerem w Epson, rozmawiała Joanna Zielińska.

EPSON to jedno ze 100 najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw na świecie.

Faktycznie – Epson to jeden ze 100 światowych liderów w dziedzinie technologii (ranking Thomson Reuters) i jedna ze 100 najbardziej innowacyjnych firm na świecie (wg Clarivate Analytics). Nasza pozycja, którą zbudowaliśmy na rynku, to przede wszystkim efekt długofalowych planów rozwojowych, ich skrupulatnej realizacji, ale także gigantycznych inwestycji w sektorze R&D. Jednym z kluczowych obszarów rozwoju Epson jest druk atramentowy dla biznesu i użytkowników domowych oraz wizualizacja i projekcja obrazu. Wszystkie urządzenia wyróżnia niskie TCO, ekologiczność oraz wszechstronność zastosowań.

Jednym z efektów prac naszego działu badań i rozwoju jest autorski produkt o nazwie PaperLab – pierwszy na świecie kompaktowy system do recyclingu papieru, oparty na suchym procesie. PaperLab to przeznaczone do biur urządzenie, które jest zdolne wytworzyć nowy papier z bezpiecznie niszczonych, niepotrzebnych już zadrukowanych kartek – i to praktycznie bez użycia wody. Dzięki temu systemowi na bazie papieru poddanego recyklingowi można produkować tysiące arkuszy dziennie, w dodatku bez transportu dokumentów poza siedzibę przedsiębiorstwa. Mamy nadzieję, że pewnego dnia będziemy mogli rozwinąć projekt PaperLab i dostosować wielkość urządzenia tak, by można go było stosować w mniejszych biurach czy nawet w domu.

Jednym z efektów działań naszego działu R&D są urządzenia wielofunkcyjne, wykorzystujące przełomową, autorską technologię Heat-Free. Technologia ta stosowana w drukarkach atramentowych zużywa do 83 proc. mniej energii od podobnych urządzeń laserowych. Drukarki atramentowe Epson potrzebują też do 96 proc. mniej materiałów eksploatacyjnych niż drukarki laserowe, co nie pozostaje bez wpływu na środowisko. Mniejszy pobór mocy to mniejsze zużycie paliw kopalnych potrzebnych do wyprodukowania energii, mniejsza emisja CO2 do atmosfery, a co za tym idzie, znacznie niższy ślad węglowy procesu drukowania. To wszystko sprawia, że wymieniając biurowe urządzenia laserowe, na atramentowe marki Epson, każde przedsiębiorstwo może zdecydowanie obniżyć negatywny wpływ na środowisko naturalne oraz istotnie zredukować koszty.

Z kolei w obszarze projekcji Epson intensywnie rozwija projektory z laserowym źródłem światła. Technologia ta zapewnia wiele nowych możliwości, w tym zagwarantowanie klientom m.in. bezobsługowej eksploatacji przez wiele lat, możliwość niezakłóconej, ciągłej pracy, brak przestojów wynikających z konieczności wymiany lampy, dłuższą żywotność źródła światła czy oszczędności związane z niższym poborem prądu.

Coraz więcej firm stara się prowadzić biznes zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Jak to wygląda w przypadku Epsona?

Celem naszej firmy jest osiągnięcie statusu niezastąpionego przedsiębiorstwa, które – korzystając ze swoich wydajnych, kompaktowych i precyzyjnych technologii – osiąga zrównoważony rozwój w gospodarce o obiegu zamkniętym. Dlatego też zdefiniowaliśmy cztery najważniejsze cele, niezbędne do osiągnięcia naszej „Wizji środowiskowej 2050”: – cel pierwszy to zmniejszenie emisji CO2 o 90 proc. w skali całego cyklu życia produktów; – cel drugi to umieszczenie wszystkich produktów w pętli ponownego wykorzystywania i recyclingu zasobów; – cel trzeci to redukcja bezpośredniej emisji CO2 o 90 proc. i wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych innych niż CO2 i ostatni to działania wspólnie z lokalnymi społecznościami w celu ochrony bioróżnorodności. Planujemy też dołączyć w 2023 r. do klubu RE100 – elity firm stosujących w swojej działalności w 100 proc. energię z odnawialnych źródeł. Dodatkowo do 2050 r. Epson chce stać się firmą ujemną w swoim bilansie emisji dwutlenku węgla. Epson dostarcza konsumentom nowoczesne i innowacyjne rozwiązania, które przy zachowaniu pełnej funkcjonalności mają niewielki wpływ na środowisko naturalne – zarówno w procesie produkcji, jak i użytkowania, a także w dużej mierze podlegają ponownemu przetworzeniu.

Jakimi metodami budujecie Państwo przewagę konkurencyjną?

Współpracujemy z klientami na całym świecie, aby tworzyć kompletne rozwiązania obejmujące wszystkie aspekty prowadzenia działalności — od planowania i projektowania, po wdrażanie, prace konserwacyjne i ciągłe wsparcie techniczne. Trwałe relacje z klientami, pracownikami i partnerami reprezentującymi markę Epson to podstawa, a wspieranie naszych klientów jest jednym z naszych najwyższych priorytetów. Oczywiście, tak jak zawsze najważniejsza jest dogłębna wiedza o produktach. Nie tylko o urządzeniach, ale także o systemach zwiększających ich wydajność i funkcjonalność, a także poziom bezpieczeństwa.

Firma istnieje od 1942 r., pozycję lidera w świecie nowych technologii utrzymuje już od półwiecza. Nie byłoby to możliwe bez inwestycji w badania. Ta strategia sprawdza się doskonale i sprowadza się do ciągłego rozwoju oraz inwestycji zamiast zmniejszania zatrudnienia czy optymalizacji kosztów poprzez redukcję R&D. O rezultacie świadczy liczba 14 patentów, które wychodzą z laboratoriów firmy… każdego dnia. Przekłada się to wszystko na ponad 5 tys. innowacji rocznie!

Autor

Najnowsze