Żabka Nano to koncept sklepu autonomicznego, który umożliwia szybkie zakupy bez kas, kolejek i gotówki. Charakteryzuje się bardzo dużą elastycznością, dzięki której kolejne bezobsługowe placówki mogą powstawać w różnorodnych lokalizacjach.
Z możliwości szybkich i bezproblemowych zakupów mogą korzystać już klienci i pracownicy sklepu Decathlon, klubu fitness Zdrofit, a od niedawna także GIGAmarketu Leroy Merlin przy Al. Jerozolimskich 244 w Warszawie. W całym kraju działa już 28 takich placówek.
– Nasi partnerzy, we współpracy z którymi rozwijamy koncept Żabki Nano, to liderzy poszczególnych segmentów rynku. Łączy nas wspólny cel – chęć poszukiwania kolejnych innowacyjnych rozwiązań, które mogą jeszcze bardziej upraszczać życie klientom. Nawiązanie współpracy z siecią Leroy Merlin otwiera przed nami nowe możliwości w zakresie transferu wiedzy i doświadczeń, co jest dla nas niezwykle ważne dla dalszego doskonalenia Żabki Nano w modelu store-in-the- -store – mówi Paweł Grabowski, dyrektor rozwiązań bezobsługowych w Żabka Future.
Uruchomienie Żabki Nano w sklepie Leroy Merlin to początek współpracy największej sieci sklepów autonomicznych w Europie z głównym graczem w branży budowlano-dekoracyjnej. Celem kooperacji jest zwiększenie komfortu klientów podczas zakupów.
– W Leroy Merlin od zawsze stawiamy na rozwój, tworzenie wartości dodanej, a także współpracę. Dotyczy to zarówno naszych klientów, pracowników, jak i partnerów biznesowych. Jesteśmy innowacyjną firmą, w związku z tym, nie tylko obserwujemy trendy na rynku, przyspieszającą cyfryzację czy omnikanałowość zakupów, ale staramy się być prekursorem tych działań. Stąd współpraca z Grupą Żabka, z którą testujemy rozwiązanie store-in-the- -store w innowacyjnym wydaniu, czyli autonomiczny sklep Żabka Nano w sklepie omnikanałowym Leroy Merlin. Wierzymy, że to rozwiązanie podwyższy komfort zakupów, wpływając na satysfakcję klientów oraz chęć odwiedzenia naszych sklepów. Jestem przekonana, że to nie jest testowe działanie, a początek długofalowej współpracy, która spełni oczekiwania naszego partnera, ale przede wszystkim klientów – mówi Anna Paszt, dyrektor marketingu w Leroy Merlin Polska.
Asortyment w Żabce Nano w GIGAmarkecie Leroy Merlin liczy ok. 400 produktów. Znalazły się w nim m.in. produkty marek własnych Żabki takie jak dania gotowe Szamamm, kanapki Tomcio Paluch, płynne przekąski Foodini, soki i lemoniady Wycisk oraz świeżo mielona kawa z ekspresu.
Możliwość zakupów w Żabce Nano wpłynie na wygodę odwiedzających Leroy Merlin. Klienci oprócz wsparcia na każdym etapie prac związanych z budową, remontem czy odświeżaniem domu będą mogli skorzystać z wyjątkowej oferty produktów spożywczych, dopasowanej do potrzeb kupującego. Jest to pomocne, ponieważ część z klientów nie tylko robi zakupy, ale korzysta z doradztwa i projektowania, a dobra kawa, czy zdrowa przekąska będą idealnym uzupełnieniem tych aktywności. W czasie ograniczeń pandemicznych w Żabce Nano będzie mogła przebywać jedna osoba. KB