0.1 C
Warszawa
piątek, 27 grudnia 2024

Efektywność energetyczna w branży telekomunikacyjnej

Hawe Telekom to podmiot zarządzany zgodnie z założeniami restrukturyzacji rozwojowej, której celem jest ciągłe udoskonalanie i rozwój przedsiębiorstwa. Wprowadziliśmy już wiele zmian jakościowych i strukturalnych, a jedną z nich jest wdrożenie działań zmierzających do zminimalizowania wpływu na środowisko naturalne.

W 2021 r. zostały podjęte pierwsze kroki mające na celu optymalizację kosztów i transformację energetyczną w Hawe Telekom. Stopniowe wprowadzanie OZE („zielonej energii”), zarówno w zasilaniu infrastruktury telekomunikacyjnej Hawe Telekom, punktach kolokacyjnych, jak i we wszystkich lokalizacjach firmy, znalazły się jako jedne z kluczowych elementów przyjętych w strategii spółki. Obszar ten jest niezwykle istotny dla HT jako operatora świadczącego usługi na rynkach międzynarodowych, gdyż nasi zagraniczni partnerzy coraz częściej weryfikują nasz ślad węglowy.

Zoptymalizować procesy

Chcąc wykorzystać nasz potencjał i zasoby, aktywnie pracowaliśmy nad innowacyjnymi produktami wykorzystującymi inteligentne rozwiązań AI i przewidywaniu niechcianych zdarzeń. Zależało nam na ograniczeniu kosztów związanych z transformacją energetyczną na sieci Hawe Telekom, dlatego też w naturalny sposób postawiliśmy na predykcję. To idealny produkt, który pomaga zoptymalizować systemy klimatyzacji, zasilania czy ogrzewania w kluczowych dla Hawe Telekom punktach kolokacyjnych, jak również kontrolować przydziały mocy w tych konkretnych lokalizacjach. Nasz Dział Zarządzania Siecią jest w stanie na bieżąco monitorować, a zarazem efektywniej zarządzać zużyciem energii w punktach znajdujących się na naszej sieci. Docelowo spółka będzie dążyła do wykorzystania energii odnawialnej i zeroemisyjnej w Hawe Telekom.

Barbara Ożóg

Business Development Director, Hawe Telekom

FMC27news