-2.1 C
Warszawa
środa, 8 lutego 2023
Advertisement

PILEA – polska myśl techniczna

Koniecznie przeczytaj

PILEA to pierwszy polski autobus od początku zaprojektowany jako pojazd elektryczny, wykonany w ponad 60 proc. z polskich komponentów.

Wszystkie wersje autobusów, które produkuje Spółka ARP E-VEHICLES, oparte są na polskiej myśli technicznej. Aktualnie oferta ARP E-Vehiceles obejmuje trzy niskopodłogowe modele PILEA 8,6 m, PILEA 10 m i PILEA 12 m, oferowane w dwóch wariantach: miejskim i podmiejskim/szkolnym. Tegoroczny debiutant, zaprezentowany podczas targów TRANSEXPO w Kielcach, ma 12 metrów długości i należy do najlepiej sprzedającej się klasy na polskim rynku nowych autobusów, klasy MAXI. Pojazd ten ma maksymalną pojemność baterii 580 kWh. Zestaw akumulatorów obejmuje osiem paczek baterii, ulokowanych zarówno w podłodze, jak i na dachu. Zasięg tej wersji to nawet ponad 500 km. Maksymalna pojemność wersji 12 m to nawet 108 pasażerów.

Główne zalety oraz przewagi konkurencyjne autobusów PILEA:

• pojemność w wersji miejskiej, mimo mniejszych od standardowych wymiarów, zabiera na pokład do 65 pasażerów w wariancie 8,5 m i do 85 pasażerów w wariancie 10,0 m.

• innowacyjne rozwiązanie polegające na zamontowaniu baterii pod podłogą,

• wyjątkowe właściwości trakcyjne dzięki obniżeniu środka ciężkości – PILEA osiąga znakomitą stabilność toru jazdy zapewniającą pełne bezpieczeństwo, nawet w czasie pokonywania najtrudniejszych zakrętów,

• przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, mimo baterii pod podłogą, niskopodłogowy na całej długości (100 proc.), bez stopni poprzecznych, wyposażony w rampę i układ przyklęku,

• innowacyjny silnik w technologii PMSM (synchroniczny z magnesami stałymi) gwarantujący niezawodność i doskonałe osiągi (przyspieszenie, sprawność i moc wystarczającą do pokonywania nawet najbardziej stromych wzniesień),

• ekonomiczny w eksploatacji i obsłudze dzięki zasilaniu elektrycznemu oraz systemowi odzyskiwania energii (koszty energii mogą być niższe nawet o 70 proc. w stosunku do autobusu z silnikiem Diesla),

• złożony z lekkich, trwałych i łatwych do wymiany elementów konstrukcyjnych, które obniżają masę pojazdu, a w konsekwencji zwiększają jego zasięg o ok. 10 proc., (szkielet wykonany ze stali nierdzewnej, a poszycie z aluminium i laminatów poliestrowych),

• cichy i zeroemisyjny, a więc przyjazny środowisku,

• wyposażony w dodatkowe udogodnienia zapewniające komfort i bezpieczeństwo pasażerom, takie jak ładowarki USB umożliwiające doładowanie telefonu, elektroniczne tablice informacyjne, system monitoringu wizyjnego, łączność Wi-Fi, klimatyzację, system gaszenia pożarów oraz własną ładowarkę pokładową,

• wyposażony w baterie o pojemności umożliwiającej zasięg nawet do ponad 500 km na jednym ładowaniu.

Autor

Najnowsze