4 C
Warszawa
środa, 4 grudnia 2024

Let’s POS your biz, czyli wyróżnij się w gąszczu marek

O tym dlaczego prawie dwudziestoletnia polska firma rodzinna produkująca materiały promocyjne do punktów sprzedaży postawiła na zrównoważony rozwój i czy to się wszystkim opłaca opowiadają eksperci i liderzy branżowi – bracia Marek i Damian Dziedziccy właściciele POSIdeo.

Działacie od lat i byliście znani jako liderzy w produkcji materiałów promocyjnych w punktach sprzedaży pod nazwą DZIEDZIK POSM Solutions. Dlaczego zdecydowaliście się na rebranding, i dziś budujecie świadomość marki POSideo – Let’s POS your biz, czy to nie ryzykowne posunięcie?

Głównym motywatorem tej zmiany była rosnąca liczba zamówień z Europy oraz chęć ułatwienia wymawiania marki przez zagranicznych klientów, co ma przełożyć się na polecanie usług firmy w ich środowiskach. Do firmy dołączyli nowi eksperci posiadający szeroką wiedzę multibranżową, dzięki czemu firma jest w stanie poświęcić więcej uwagi swoim klientom oraz analizować ich potrzeby szerzej i głębiej. To pozwala na produkcję POSM zgodnego z briefem klienta, co ma przełożyć się na osiągnięcie przez niego celów biznesowych. Firma unika również praktyk kopiowania rozwiązań od innych firm, które są nieskuteczne marketingowo, nie są kreatywne oraz nie są etyczne. Dodatkowo, firma opracowała model zarządzania przedsiębiorstwem, który pozwala na skuteczniejsze spełnianie oczekiwań klientów. Nową misją naszej firmy jest stanie się przedsiębiorstwem międzynarodowym skupiającym ludzi z pasją, łączących technologiczną ekspertyzę z artystyczną duszą, by dostarczać markom kreatywnych i funkcjonalnych rozwiązań z zakresu POSM.  Wszystko to ma przełożyć się na podniesienie ich rozpoznawalności i przychodowości, zatem naszej dobrej reputacji tak w Polsce, jak i za granicą. Firma DZIEDZIK POSM Solutions przeszła rozwój oparty zarówno o edukację CEO’s firmy na poziomie studiów MBA dla przedsiębiorców, jak i mocne inwestowanie w rozbudowę pod kątem technologicznym, infrastrukturalnym, a także cyfryzacji każdego aspektu jej funkcjonowania. Wdrożyła szkolenia z zakresu kompetencji twardych i miękkich oraz tworzenia silnej managerskiej kadry. To wszystko razem spowodowało, że postanowiliśmy zmienić też nazwę na nową – POSideo.

Czy ta nazwa to jakiś akronim?

Tak to akronim od POS (point-of-sale) z IDEA, co oznacza, że jest to koncepcja, która jest podstawą podejmowania działań projektowych prowadzących do powstania IDEAlnego produktu dla klienta tak naszego jak i końcowego – konsumenta. Każda firma produkująca POSM-y (materiały promocyjne do punktów sprzedaży) powinna dostarczać swoim kontrahentom oryginalne, estetyczne i ciekawe produkty, które przyciągają uwagę klientów ostatecznych w ich sklepach. My zainwestowaliśmy duże pieniądze w to, aby nasze rozwiązania były jednak bezkonkurencyjne. Są one zarówno estetyczne, ekologiczne, praktyczne jak i łatwe w obsłudze. Mają za zadanie wywoływać impulsy zakupowe i bezpośrednio wpływać na wzrost sprzedaży, ale również budować lub zwiększać rozpoznawalność marki i produktu, wyróżniając ją na tle konkurencji. Bardzo ważnym aspektem jest dla nas kwestia ekologii i zrównoważonego rozwoju. Dlatego wszystkie nasze rozwiązania są wielokrotnego użytku, a dodatkowo wyprodukowane w sposób przyjazny dla środowiska.

Czy POSM-y mogą być ekologicznie zrównoważone, jeśli tak to w jaki sposób?

To bardzo ciekawe pytanie, które pozwoli wykazać pewne zależności. Myśląc o ekologii i zrównoważonej odpowiedzialności biznesu mamy wyobrażenie, że POSM-y z tektury, są najlepszym rozwiązaniem, gdyż są relatywnie tanie i można jest szybko wymienić i odzyskać surowiec. Wydaje mi się jednak, że nie wszystko wygląda tak „zielono”. Odzysk z rynku jest coraz trudniejszy i coraz bardziej kosztowny, ponieważ aby uzyskać parametry trwałości i jakości karton jest zadrukowywany i powlekany coraz to wymyślniejszymi warstwami. Czy będzie to folia czy będzie to lakier nie ma większego znaczenia. Niektóre są wręcz nie do odzyskania.  Z drugiej strony nakłady są na tyle duże, że większą szkodą dla środowiska będzie próba odzysku surowca niż jego utylizacja. Innym aspektem jest trwałość takich POSM-ów w zależności od miejsca ich użytkowania i rotacji produktu. Może oscylować w granicach od miesiąca do powiedzmy trzech. Czyli produkuje się dużo odpadu w skali roku i jest to niemal stały koszt dla firmy, jeśli firma chce utrzymać miejsce w rynku. Dlatego POSIdeo stawia na inne rozwiązanie.  Są nim POSMy permanentne, multimateriałowe, często z konstrukcją metalową, trwałymi elementami z drewna i tworzywami pochodzącymi z odzysku.  Wszystkie te materiały nadają się do wielokrotnego recyklingu, zarówno stal jak i rodzaje używanych tworzyw można odzyskiwać wielokrotnie. Obniża to znacząco wpływ na środowisko, a dużo niższa częstotliwość wymiany obniża koszty marketingowe w skali pracy takich POSM-ów na rynku. Podsumowując uważam, że POSM-y mogą być zbudowane w sposób, który będzie bardzo przyjazny dla środowiska, bez uszczerbku na ich wizualnej atrakcyjności czy trwałości i walorach użytkowych. Wymaga to jednak patrzenia z nieco szerszej perspektywy, która pokazuje, że materiały, które do tej pory uważano za najbardziej przyjazne środowisku, dużo tracą w zestawieniu z rozwiązaniami permanentnymi przy zastosowaniu odpowiednich surowców.

Jak wygląda porównanie kosztów różnych materiałów promocyjnych i jakie czynniki wpływają na ceny tych materiałów?

Przede wszystkim pytanie co chcemy osiągnąć i jakim segmencie rynku jesteśmy. Jeżeli mamy tani produkt to będziemy go inaczej pozycjonować niż produkt premium i odwrotnie. Dlatego POSM-y muszą być dostosowane do produktu, który eksponują. Kluczowa jest analiza odbiorcy i całego procesu sprzedaży. Musimy poznać potrzeby naszego klienta i jego odbiorcy, dopiero wtedy możemy rozmawiać o doborze materiałów  promocyjnych. Aby trafić w odpowiedni segment, zaprojektować skuteczne POSM-y.

Czy technologia cyfrowa miała duży wpływ na zmiany rynku materiałów promocyjnych?

Technologia cyfrowa jest bardzo ciekawym elementem naszej branży, występowała do niedawna nieco z boku, ale coraz śmielej jest stosowana w naszym segmencie. Podczas jednego z wydarzeń branżowych, zdobyliśmy nagrodę główną w konkursie na najlepszą ekspozycję roku w kategorii DIGITAL POS. Cieszy nas ona tym bardziej, że wszystkie nasze nagradzane ekspozycje pracują dla naszych klientów w rynku, uważam, że nagroda ta jest potwierdzeniem, iż takie technologie cieszą się dużym zainteresowaniem. Połączenie e-marketingu z materiałami POSM jest przedłużeniem kampanii i uzyskaniem większej skuteczności w działaniu marki.

Czy posiadacie wiedzę jak skutecznie zintegrować materiały promocyjne z szerszą strategią marketingową, aby osiągnąć maksymalne efekty finansowe?

Nasze niemal 18-letnie doświadczenie zdobywaliśmy we współpracy z globalnymi markami, proponowaliśmy im i nadal proponujemy skuteczne rozwiązania do realizacji założeń sprzedażowych czy wizerunkowych różnych kampanii. Mamy na koncie udział w kampaniach, które dzięki implementacji naszych POSM-ów na rynku,  przynosiły – jak  określali to nasi kontrahenci –  „epickie wzrosty sprzedaży”. Dlatego z reguły nastawiamy się na długofalową współpracę i kompleksową obsługę, na analizę produktu i rynku klienta. Wszystko to razem jest kluczem do skuteczności działań i do podniesienia poziomu bezpieczeństwa dla naszych klientów.

FMC27news